Aktualności
07.02.2024

Audi RS6 Avant GT Swoje maksimum

RS6 Avant wchodzi w finalny etap rozwoju obecnej generacji. Mocarne kombi produkcji Audi trafi na rynek w limitowanej wersji GT o mocy grubo przeszło 600 koni mechanicznych, która czerpie pełnymi garściami z konceptu RS6 GTO sprzed blisko czterech lat oraz wyścigowego 90 IMSA GTO z końcówki lat osiemdziesiątych.

RS6 Avant ma już dwadzieścia dwa lata. Pierwsza generacja, zasilana 450-konnym V8 biturbo, ukazała się w 2002 roku, a obecna, czwarta generacja o mocy okrągłych 600 koni mechanicznych cieszy nas od lata 2019 roku. Potężne kombi w najnowszym wydaniu GT idzie śladami konceptu RS6 GTO, który został przygotowany pod koniec 2020 roku przez kilkunastu praktykantów Audi, którzy uczyli się pracy blacharzy, mechaników, lakierników i techników. Wzorem dla obu maszyn było słynne, wyścigowe Audi 90 Quattro IMSA GTO z 1989 roku, w którym pracował rzędowy, 5-cylindrowy silnik, wypluwający z siebie pod wpływem turbodoładowania aż 730 koni mechanicznych. W drogowym RS6 Avant GT o takich liczbach można zapomnieć, ale są one coraz bliżej.

Zdjęcie Audi RS6 Avant GT

Specjalna edycja RS6 wyróżnia się wieloma ekskluzywnymi detalami, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Najważniejsze elementy to poszerzane nadkola z 22-calowymi felgami w kolorze białym lub czarnym, podwójne skrzydło dachowe, przeprojektowany dyfuzor, przednia klapa z włókna węglowego, węglowe błotniki, opcjonalne oklejenie, wzorowane wyścigową "Dziewięćdziesiątką" oraz pakiet RS w standardzie. Specjalne traktowanie wnętrza sprowadza się głównie do kubełkowych foteli, kombinacji kolorystycznych, detali z włókien węglowych oraz tabliczki znamionowej z numerem egzemplarza. Produkcja RS6 Avant GT będzie limitowana do 660 egzemplarzy (premierowa sztuka nosi numer 000/660), a składanie i wykończenie każdego auta będzie finalizowane ręcznie w zakładach Böllinger Höfe w pobliżu głównej linii produkcyjnej w Neckarsulm.

Zdjęcie Audi RS6 Avant GT

GT otrzymało węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, specjalnie skonfigurowany mechanizm różnicowy na tylnej osi oraz regulowane zawieszenie gwintowane (w opcji pneumatyczne zawieszenie RS). Modyfikacje przeszedł również układ napędowy. Podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów rozwijać będzie 630 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów, które na wszystkie cztery koła wysyłać będzie 8-biegowa przekładnia Tiptronic. W zwykłych warunkach moc przód/tył będzie rozdzielana w stosunku 40/60, a zależnie od sytuacji na przód będzie trafiać do 70% mocy, na tył do 85%. Osiągi: od zera do setki w 3,3 sekundy, od zera do 200 km/h w 11,5 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 305 kilometrów na godzinę. Cena za sztukę? Skromne 219,4 tysiące euro - co najmniej 955 tysięcy złotych! Pierwsze GT trafią do klientów w drugim kwartale tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij