BMW Z4 - Czysty impuls
BMW zaktualizowało roadstera Z4 z myślą o nadciągającej wiośnie oraz kierowcach, którzy pragną mieć nad swoim samochodem jak największą kontrolę. Wśród nowości pojawił się między innymi sportowy wariant M40i z nową, ręczną skrzynią biegów, która wysyła na tylną oś 340 koni mechanicznych.
BMW Z4 obecnej generacji ma już prawie sześć lat. Model zadebiutował latem 2018 roku, kiedy to najmocniejszą wersją była odmiana M40i z 340-konnym silnikiem spalinowym oraz 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. W tym roku w ofercie pojawi się nowe M40i Pure Impulse, do którego trafi ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, przygotowana specjalnie dla tej odmiany. Rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów z technologią TwinPower Turbo będzie w dalszym ciągu generować maksymalnie 340 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. Auto w takiej konfiguracji będzie rozpędzać się do setki w czasie 4,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona będzie do 250 kilometrów na godzinę.
Wersja Pure Impulse będzie wyróżniać się między innymi nowymi felgami oraz wykończeniem kabiny i karoserii, wliczając pakiet stylistyczny M Shadow Line, czarne lusterka boczne i zielone malowanie, które będzie dostępne również w innych wersjach. Z oferty oczywiście nie zniknie M40i z 8-stopniowym automatem Steptronic, który ma pozwalać na rozwinięcie setki w 4,5 sekundy. Wersje podstawowe napędzane będą silnikami o czterech cylindrach o pojemności prawie dwóch litrów. W przypadku Z4 sDrive20i spotkamy się z silnikiem o mocy 197 KM i momencie 320 Nm, który będzie współpracował z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów (z automatem setka w 6,6 sekundy, maksymalnie 240 km/h). W przypadku Z4 sDrive30 z automatyczną skrzynią dostaniemy maksymalnie 258 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów (setka w 5,4 sekundy, maksymalnie 250 km/h).
Modernizacje na sezon 2024 obejmują również nowe oprogramowanie adaptacyjnych amortyzatorów, dodatkowe sprężyny i umocnione mocowania przednich stabilizatorów, nowe oprogramowanie wspomagania układu kierowniczego, kontroli trakcji i mechanizmu różnicowego, pakiet M Sport w standardzie oraz zaktualizowane systemy multimedialne, nagłośnienie i systemy wspomagania kierowcy, które można rozbudować w ramach różnych opcji. Wyposażenie dodatkowe obejmuje między innymi zestaw audio firmy Harman Kardon, wyświetlacz przezierny, funkcję Start & Go oraz nowe usługi cyfrowe. Dotychczas na terenie Niemiec blisko połowa nabywców Z4 decydowała się na najmocniejszą wersję z 6-cylindrowym silnikiem.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW Z4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum