![](https://autogen.pl/news/2024/rr1rezvani.jpg)
Rezvani Retro RR1 Nowoczesność z klasyką
Amerykańskie Rezvani Motors wkracza na zupełnie nowe tereny, na których rywalizacja jest wyjątkowo zacięta. Mowa o kolekcjonerach Porsche, szczególnie tych mocno zmodyfikowanych poza fabryką. Taką właśnie propozycją będzie coupe o oznaczeniu RR1, które inspirowane było słynnym, wyścigowym modelem z rodziny 935.
Do tej pory Rezvani Motors znane było przede wszystkim z opancerzonych terenówek, sportowych aut na bazie Ariela Atoma i Chevroleta Corvette oraz wielkiego pick-up'a z trzema osiami. Kalifornijska marka rusza teraz na podbój zupełnie nowej niszy, z myślą o której powołano do życia oddział Rezvani Retro. Jego pierwszym produktem będzie coupe RR1, które inspirowane było słynnymi samochodami Porsche z lat siedemdziesiątych. Każdy egzemplarz będzie budowany wyłącznie na indywidualne zamówienia, a punktem wyjścia dla każdego auta będzie współczesne Porsche 911 generacji 992. Korzystając z tak zróżnicowanej bazy technologicznej naturalnym jest to, że do wyboru będzie kilka różnych wersji napędowych. Wygląda na to, że Rezvani na bazę wytypowało Carrerę S, GT3 oraz Turbo S.
![Rezvani Retro RR1 Zdjęcie Rezvani Retro RR1](https://autogen.pl/news/2024/rr1rezvani1.jpg)
Właściciele RR1 otrzymają maszyny po kompleksowej przebudowie. Najważniejsze będzie zupełnie nowa, poszerzona karoseria z muskularnymi nadkolami, spoilerem zawijającym się na tyle, zmienionym oświetleniem i aerodynamicznymi felgami. Całe poszycie zostanie wykonane z włókien węglowych. W bazowej wersji RR1 będzie napędzane trzylitrowym, turbodoładowanym boxerem o mocy około 560 koni mechanicznych, który będzie połączony z ręczną skrzynią biegów lub dwusprzęgłowym automatem. Na bazie 911 GT3 przygotowany będzie model z wolnossącym boxerem o pojemności czterech litrów, który będzie kręcił się do 9,2 tysięcy obrotów na minutę. W takim przypadku dostaniemy maksymalnie około 575 koni mechanicznych i ponownie wybór manuala lub automatu. W obu wydaniach napęd będzie przenoszony tylko na tylne koła.
![Rezvani Retro RR1 Zdjęcie Rezvani Retro RR1](https://autogen.pl/news/2024/rr1rezvani2.jpg)
W najmocniejszym, napędzanym na obie osie wydaniu RR1 pracować będzie 6-cylindrowy, turbodoładowany boxer o pojemności 3,8 litra, z którego wyciskane będzie co najmniej 760 koni mechanicznych (w wersji torowej, uliczna ma być ograniczona do około 725 KM). Tym razem o ręcznej skrzyni biegów nie ma mowy, umieszczona za tylną osią jednostka napędowa łączona będzie wyłącznie z przekładnią PDK. Sprint od zera do setki: jakieś dwie sekundy! Ceny RR1 mają zaczynać się dla pierwszych pięciu egzemplarzy od 149 tysięcy dolarów plus samochód bazowy (około 605 tysięcy złotych). Później ceny wzrosną. Opcje: sportowe zawieszenie Ohlins, klatka bezpieczeństwa, wzmocniony układ hamulcowy Brembo, poliwęglanowe szyby i wielopunktowe pasy bezpieczeństwa. Rezvani zamierza zbudować w sumie okrągłe pięćdziesiąt sztuk.
- Źródło/zdjęcia: Rezvani Motors, rezvaniretro.com
- Rezvani Retro RR1 na forum
- Subskrybuj kanał RSS aktualności