Rezvani Retro RR1 - Nowoczesność z klasyką
Amerykańskie Rezvani Motors wkracza na zupełnie nowe tereny, na których rywalizacja jest wyjątkowo zacięta. Mowa o kolekcjonerach Porsche, szczególnie tych mocno zmodyfikowanych poza fabryką. Taką właśnie propozycją będzie coupe o oznaczeniu RR1, które inspirowane było słynnym, wyścigowym modelem z rodziny 935.
Do tej pory Rezvani Motors znane było przede wszystkim z opancerzonych terenówek, sportowych aut na bazie Ariela Atoma i Chevroleta Corvette oraz wielkiego pick-up'a z trzema osiami. Kalifornijska marka rusza teraz na podbój zupełnie nowej niszy, z myślą o której powołano do życia oddział Rezvani Retro. Jego pierwszym produktem będzie coupe RR1, które inspirowane było słynnymi samochodami Porsche z lat siedemdziesiątych. Każdy egzemplarz będzie budowany wyłącznie na indywidualne zamówienia, a punktem wyjścia dla każdego auta będzie współczesne Porsche 911 generacji 992. Korzystając z tak zróżnicowanej bazy technologicznej naturalnym jest to, że do wyboru będzie kilka różnych wersji napędowych. Wygląda na to, że Rezvani na bazę wytypowało Carrerę S, GT3 oraz Turbo S.
Właściciele RR1 otrzymają maszyny po kompleksowej przebudowie. Najważniejsze będzie zupełnie nowa, poszerzona karoseria z muskularnymi nadkolami, spoilerem zawijającym się na tyle, zmienionym oświetleniem i aerodynamicznymi felgami. Całe poszycie zostanie wykonane z włókien węglowych. W bazowej wersji RR1 będzie napędzane trzylitrowym, turbodoładowanym boxerem o mocy około 560 koni mechanicznych, który będzie połączony z ręczną skrzynią biegów lub dwusprzęgłowym automatem. Na bazie 911 GT3 przygotowany będzie model z wolnossącym boxerem o pojemności czterech litrów, który będzie kręcił się do 9,2 tysięcy obrotów na minutę. W takim przypadku dostaniemy maksymalnie około 575 koni mechanicznych i ponownie wybór manuala lub automatu. W obu wydaniach napęd będzie przenoszony tylko na tylne koła.
W najmocniejszym, napędzanym na obie osie wydaniu RR1 pracować będzie 6-cylindrowy, turbodoładowany boxer o pojemności 3,8 litra, z którego wyciskane będzie co najmniej 760 koni mechanicznych (w wersji torowej, uliczna ma być ograniczona do około 725 KM). Tym razem o ręcznej skrzyni biegów nie ma mowy, umieszczona za tylną osią jednostka napędowa łączona będzie wyłącznie z przekładnią PDK. Sprint od zera do setki: jakieś dwie sekundy! Ceny RR1 mają zaczynać się dla pierwszych pięciu egzemplarzy od 149 tysięcy dolarów plus samochód bazowy (około 605 tysięcy złotych). Później ceny wzrosną. Opcje: sportowe zawieszenie Ohlins, klatka bezpieczeństwa, wzmocniony układ hamulcowy Brembo, poliwęglanowe szyby i wielopunktowe pasy bezpieczeństwa. Rezvani zamierza zbudować w sumie okrągłe pięćdziesiąt sztuk.
Źródło/zdjęcia: Rezvani Motors, rezvaniretro.com Rezvani Retro RR1 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum