Mercedes-AMG GT 63 Pro - Precyzyjne dostrojenie
AMG przedstawiło nowego członka rodziny GT drugiej generacji, którego największe atuty sprawdzą się na torze wyścigowym. Jest nim coupe GT 63 Pro, które chwali się żywszymi reakcjami na ruch kierownicy i gazu, zwiększoną mocą układu napędowego, precyzyjne dostrojoną aerodynamiką oraz ulepszonym układem chłodzenia.
Najnowsza odmiana coupe GT adresowana jest do entuzjastów dynamicznej jazdy i torów wyścigowych, którzy nie zamierzają poświęcić komfortu codziennego użytkowania auta. Wydanie Pro rozpoznamy między innymi po przeprojektowanym przednim pasie z dużymi wlotami powietrza, nieruchomym skrzydle z tyłu, dodatkowych owiewkach, węglowym pakiecie AMG Exterior Carbon Fibre, 21-calowych felgach oraz węglowo-ceramicznych tarczach hamulcowych (aż 420 milimetrów średnicy z przodu). Coupe otrzymało również przeprojektowaną aerodynamicznie podłogę i ruchomy Airpanel. Mercedes-AMG deklaruje, że zmiany w aerodynamice pozwoliły na zredukowanie sił nośnych na przedniej osi o ponad trzydzieści kilogramów i zwiększenie docisku aerodynamicznego tylnej osi o około piętnaście kilogramów.
GT 63 Pro nastawiony jest na duży wysiłek, z którym wiążą się przeprojektowane systemy chłodzenia. Wzmocniono obwody chłodzenia, zmieniono miejsca instalacji chłodnic z przodu, zoptymalizowano odprowadzanie ciepła z chłodnic dyferencjałów obu osi oraz skrzyni rozdzielczej i pracę pomp wodnych, zastosowano nowe osłony hamulców i zmieniono geometrię łopatek sterujących przepływem powietrza chłodzącego hamulce. Coupe w standardzie dostało kubełkowe fotele AMG Performance, opcją pozostaje drugi rząd siedzeń w układzie 2+2. Standardem jest adaptacyjne zawieszenie w układzie AMG Active Ride Control, adaptacyjny układ przeniesienia napędu na obie osie AMG Performance 4Matic+, koła skrętne na tylnej osi oraz ogumienie Michelin Pilot Sport 5. Bezpłatna opcja: Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup.
Podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności prawie czterech litrów zostało podkręcone w GT 63 Pro do 612 koni mechanicznych i 850 niutonometrów. To o 27 koni oraz 50 niutonometrów więcej, niż w zwykłym GT 63. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie 2,35-5 tysięcy obrotów na minutę. Całą moc przenosi 9-stopniowa przekładnia AMG Speedshift MCT. Osiągi: od zera do setki w 3,2 sekundy, od zera do 200 km/h w 10,9 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 317 kilometrów na godzinę. Cena modelu Pro nie jest jeszcze znana. Zwykły Mercedes-AMG GT 63 z 585-konnym silnikiem kosztuje obecnie na polskim rynku skromne 990 tysięcy złotych (wliczając podatki).
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG GT 63 Pro na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum