Aktualności

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Szczyt dynamiki

Pokazana pod koniec ubiegłego roku Panamera wchodzi na nowy poziom. Porsche zaprezentowano dwa nowe warianty: mocarny Turbo S E-Hybrid oraz dynamiczny GTS. Premierę hybrydowego Turbo S, nowego okrętu flagowego w rodzinie, przypieczętowano rekordowym przejazdem okrążenia na słynnym Nürburgring Nordschleife.

W obu nowych wariantach pracują spalinowe silniki V8 o pojemności czterech litrów z dwiema nowymi turbosprężarkami typu single-scroll. Jednostki połączono ze zmodernizowanymi, dwusprzęgłowymi przekładniami PDK o ośmiu biegach. W przypadku modelu GTS silnik dostarcza do 500 koni mechanicznych, czyli o 20 KM więcej od poprzednika. Limuzyna w takim wydaniu rozpędza się do setki w 3,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 302 km/h. Model GTS wyróżnia się między innymi pakietem SportDesign, czarnymi detalami nadwozia, adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym z obniżonym o 10 milimetrów prześwitem, elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego PTV Plus, 21-calowymi felgami Turbo S oraz kabiną wykończoną materiałem Race-Tex. Cena: od 764 tysięcy złotych.

Zdjęcie Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Katalog Panamery zamyka nowa wersja Turbo S E-Hybrid, najmocniejszy i najszybszy model w rodzinie. Podwójnie turbodoładowane V8 rozwija tu 599 koni mechanicznych. Razem ze skrzynią biegów zintegrowano dodatkowy silnik elektryczny, który dostarcza dodatkowe 190 koni mechanicznych. Maksymalna moc systemowa sięga aż 782 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy aż 1000 niutonometrów. To o 102 konie oraz 150 niutonometrów więcej względem poprzednika! Akumulator, w którym przechowywana jest energia elektryczna, powiększono o prawie połowę. Ma teraz 25,9 kWh pojemności i może być jeszcze wydajniej ładowany z systemu odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania. W przypadku skorzystania z pokładowej ładowarki AC o mocy 11 kW akumulatory naładujemy od zera to stu procent w czasie około dwóch godzin i niespełna 40 minut.

Zdjęcie Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Mocarne Turbo S E-Hybrid ma rozpędzać się od zera do setki w skromne 2,9 sekundy, to aż o pół sekundy krócej od poprzednika. Prędkość maksymalna podskoczyła do 325 kilometrów na godzinę. Silnik elektryczny i powiększone akumulatory mają zapewnić elektryczny zasięg do 88 kilometrów. Limuzynę, uzbrojoną m.in. w adaptacyjne zawieszenie, adaptacyjną aerodynamikę, pakiet aerodynamiczny Aerokit Carbon, węglowo-ceramicze tarcze hamulcowe i ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, wysłano już na słynne Nürburgring Nordschleife. Lars Kern przejechał jedno 20,83-kilometrowe okrążenie w rekordowe siedem minut i 24,172 sekundy (poprzedni rekord, ustanowiony za kierownicą AMG GT 63 S, poprawiono o ponad 3,6 sekundy). Pierwsze sztuki nowego Turbo S E-Hybrid mają trafić do właścicieli jesienią. Cennik modelu zaczyna się od 1,111 miliona złotych za bazową wersję i 1,166 miliona złotych za wariant Executive z wydłużonym rozstawem osi!

Skomentuj na forumUdostępnij