Aktualności

Renault R17 - Dziedzictwo i innowacja

Renault zaprasza wszystkich na październikowy salon samochodowy w Paryżu i proponuje nostalgiczną podróż w czasie do początku lat siedemdziesiątych minionego stulecia. A wszystko za sprawą unikatowego prototypu o napędzie elektrycznym, który wywodzi się bezpośrednio ze sportowego coupe z rodziny noszącej w nazwie liczbę 17.

Prorotyp R17, bo o nim właśnie mowa, jest już czwartym projektem Renaulta powstałym w ciągu ostatnich czterech lat we współpracy z francuskimi i holenderskimi artystami. Tym razem połączono siły z Ora Ito, renomowanym projektantem kojarzonym z produktami takich marek, jak Swatch, Nike, Heineken, Davidoff, Steiner, Gorenje czy Citroen, oraz własną marką Ora-ïto. R17 wywodzi się wprost z czteroosobowego coupe 17, które zadebiutowało w 1971 roku. Dosłownie: prototyp jest w rzeczywistości kompletnym restomodem, który oparto na skorupie oryginalnego, zabytkowego egzemplarza serii 17. Pierwowzór, oferowany również jako kabriolet, powstał w ciągu ośmiu lat produkcji w liczbie przeszło dziewięćdziesięciu dwóch tysięcy egzemplarzy.

Zdjęcie Renault R17

"Siedemnastka" przeszła kompletną transformację, ale zachowała rozpoznawalne kształty i proporcje. Dobór kolorystyki nadwozia i wnętrza, linie nowych świateł czy felg, drzwi bez ramek, wełniana tapicerka i deska rozdzielcza złożona z kilku wyświetlaczy pozwalają sobie wyobrazić całą alternatywną rzeczywistość, w której w podobnym klimacie mogłyby funkcjonować całe miasta. Cały samochód w porównaniu do pierwowzoru został poszerzony o siedemnaście centymetrów, co przekłada się na większy rozstaw kół i lepsze prowadzenie. Całą konstrukcję auta wzmocniono elementami z włókien węglowych, a spalinowy układ napędowy wymieniono na elektryczny. Jednocześnie udało się utrzymać masę własną na rozsądnym poziomie około 1,4 tony.

Zdjęcie Renault R17

Zamiast spalinowego układu napędowego, który oryginalnie, zależnie od wyboru silnika, oferował od 90 do około 110 koni mechanicznych, znajdziemy zupełnie nowy układ elektryczny. Nowy system zapewnia maksymalną moc około 270 koni mechanicznych, która przenoszona jest wyłącznie na tylne koła. W najbliższych dniach prototyp R17 będzie przebywał w paryskim salonie Renaulta, Maison5. W przyszłym tygodniu auto zostanie pokazane na konkursie elegancji Chantilly Arts & Elegant Richard Mille. W październiku R17 będzie częścią stoiska Renaulta na dziewięćdziesiątym salonie samochodowym w Paryżu. Wystawa, której historia ma już 126 lat, będzie otwarta dla zwiedzających w dniach od czternastego do dwudziestego października.

Źródło/zdjęcia: Renault, ora-ito.com Renault R17 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij