SCG 004S - Początek produkcji
Po przeszło czterech latach od pierwszych jazd pierwszego prototypu do regularnej produkcji wchodzi drogowy model 004 z repertuaru amerykańskiego Scuderia Cameron Glickenhaus. To sportowa maszyna z kierowcą siedzącym na środku, silnikiem umieszczonym centralnie i rodowodem zakorzenionym w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring Nordschleife.
Model 004 od Glickenhausa to następca wyścigowej i drogowej serii 003, która powstała w liczbie tylko kilkunastu egzemplarzy. Wzorem poprzednika maszynę zaprojektowano jako wyścigowe 004C, a także drogowe 004S i 004CS. Latem 2020 roku wyścigowe 004C zadebiutowało w pucharze Nürburgring Langstrecken-Serie, a jesienią na testy wyjechał pierwszy prototyp wersji drogowej. Maszynę, wzorem 003C, wystawiono już kilka razy w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring Nordschleife w klasie SP X: czternaste miejsce w generalce w sezonie 2020, dwudzieste miejsce w sezonie 2021, dwunaste miejsce w sezonie 2022 i sześćdziesiąte szóste miejsce po powrocie w tym roku. Docelowo 004C miałoby dorobić się homologacji w grupie GT3, ale do tego wymagane jest między innymi wyprodukowanie kilkuset aut drogowych. Właśnie w tym kierunku idzie uruchomiona niedawno produkcja cywilnego 004.
004S składane jest na węglowym kadłubie ze stalowymi ramami pomocniczymi, węglową karoserią, umieszczonym centralnie silnikiem spalinowym i napędem przenoszonym wyłącznie na tylne koła. Znakiem rozpoznawczym auta jest aranżacja kabiny: kierowca siedzi tu na środku, a po bokach i nieco z tyłu zainstalowane są dwa fotele dla pasażerów. Do napędu zaprzęgnięto 6,2-litrowe V8 ze sprężarką typu LT4 od General Motors, które połączono z ręczną skrzynią o sześciu biegach. Jednostka ma rozwijać około 660 koni mechanicznych przy masie własnej samochodu na poziomie tylko około 1200 kilogramów. Standardem jest ogumienie Michelin Pilot Sport 4S, a wśród opcji znajdziemy m.in. zawieszenie na regulowanych amortyzatorach Bilsteina. Brak poduszek powietrznych: małoseryjna homologacja takiego wyposażenia nie przewiduje, co nie przeszkodziło w pozytywnym przejściu przez crash testy według wytycznych National Highway Traffic Safety Administration.
Sportowe coupe dostępne jest również w drogowej specyfikacji 004SC, która ma być bliższa wersji wyścigowej. Wyróżnia ją między innymi pakiet aerodynamiczny, centralnie mocowane felgi, układ hamulcowy z większymi podzespołami, zmodyfikowane zawieszenie i możliwość podniesienia mocy silnika. Wśród opcji oferowane są wielopunktowe pasy bezpieczeństwa, torowe koła z ogumieniem typu slick, a nawet fabryczny kurs jazdy z doświadczonymi instruktorami. Pierwsza seria drogowych 004 sprzedawana jest w limitowanym do 30 egzemplarzy wydaniu Founder's Edition, z którym wiążą się przede wszystkim daleko idące możliwości indywidualizacji. W celu ich przygotowania i budowy nawiązano współpracę z zakładami Roush Performance z Detroit (oryginalnie produkcja miała być realizowana w nowej fabryce SCG w Connecticut). Wszystkie auta mają być dostarczone właścicielom przed końcem przyszłego roku.
Na tym nie koniec. Jak zwykle w Scuderia Cameron Glickenhaus trwają prace również nad innymi modelami, z których najbardziej spektakularnym ma być 007S. To drogowe supercoupe, które wywodzi się bezpośrednio z prototypu klasy Hypercar z długodystansowych mistrzostw świata, którym w sezonie 2022 udało się stanąć na podium 24-godzinnego Le Mans! Główne założenia: produkcja limitowana do 24 egzemplarzy, kierowca siedzący na środku z dwoma pasażerami po bokach, podwójnie turbodoładowane V8 z możliwością wyciśnięcia aż 1400 koni mechanicznych, masa tylko 1270 kilogramów w stanie gotowym do jazdy, regulowane zawieszenie i systemy ABS, kontroli stabilności czy kontroli trakcji oraz cena na poziomie 2,5 milionów dolarów. Pierwszy prototyp już jeździ.
Źródło/zdjęcia: glickenhausracing.com, hkmotorcars.com SCG 004S na forumSCG 004CS na forumSCG 004C na forumSCG 007S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum