Aktualności

Honda Prelude - Daty przybycia

Po kilkunastu miesiącach od premiery konceptu i kilku miesiącach od zauważenia pierwszych zamaskowanych prototypów na drogach wiadomo już, że w przyszłym roku na pierwsze rynki trafi zupełnie nowa Honda Prelude. Małe coupe o sportowym zacięciu sprzedawane będzie jako hybryda z bezstopniową skrzynią biegów w systemie S+ Shift, który wynagrodzić ma brak klasycznego manuala.

Pierwszą, niespodziewaną zapowiedź zupełnie nowej Honda Prelude zobaczyliśmy w postaci konceptu jesienią ubiegłego roku podczas wystawy Japan Mobility Show w Tokio. Już w styczniu przyszłego roku na salonie samochodowym Tokyo Auto Salon mamy zobaczyć prototyp wersji seryjnej, która już jakiś czas temu pokazała się na ulicach w zamaskowanej formie. Coupe średniej wielkości, które będzie balansować między autami sportowymi, a małym grand tourerami, sprawi, że model Prelude wróci na rynek po prawie ćwierć wieku nieobecności. Produkcję piątej i ostatniej generacji Prelude zakończono w 2001 roku, a korzenie całej rodziny sięgają końca lat siedemdziesiątych. Honda już teraz zapowiada, że nowy model wejdzie na rynek USA pod koniec przyszłego roku, a w Europie pojawi się w pierwszej połowie 2026 roku.

Zdjęcie Honda Prelude

Wszystko wskazuje na to, że seryjna Prelude szóstej generacji pod względem projektu nadwozia nie będzie zbytnio odbiegać od pokazanego kilkanaście miesięcy temu konceptu. Coupe ma bazować na platformie wywodzącej się z modelu Civic ze zmniejszonym rozstawem osi oraz zwiększonym rozstawem kół i świętować przeszło ćwierć wieku produkcji samochodów hybrydowych Hondy. Auto ma być napędzane hybrydowym układem e:HEV nowej generacji, w skład którego wchodzić ma 2-litrowy silnik benzynowy, silniki elektryczne, akumulatory ładowane w trakcie jazdy oraz przekładnia bezstopniowa z nowym systemem Honda S+ Shift. Czym będzie ten wynalazek? To odpowiedź na brak klasycznej skrzyni biegów. S+ Shift ma zapewnić symulację automatycznej zmiany do ośmiu biegów z możliwością ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy, utrzymywać odpowiednie obroty silnika spalinowego (w tym trzymać wysokie obroty przy szybkim pokonywaniu zakrętów), regulować reakcje silnika elektrycznego, współpracować z systemem pompującym sztuczne dźwięki do kabiny i tak dalej.

Zdjęcie Honda Prelude

Nowa generacja systemów hybrydowych e:HEV wiąże się nie tylko ze wspomaganiem silnika spalinowego (w tym jednostek o pojemności półtora litra), ale również z instalacją silnika elektrycznego na tylnej osi, który zapewni napęd wszystkich czterech kół w adaptacyjnym systemie E-AWD oraz możliwość poruszania się wyłącznie z pomocą energii elektrycznej. Honda pracuje również nad usztywnieniem całej platformy, redukcją masy własnej o co najmniej jedną dziesiątą względem hybryd obecnej generacji, znaczącą redukcją zużycia paliwa oraz zmniejszeniem rozmiarów i masy poszczególnych komponentów układu napędowego. Z czym dokładnie wiążą się te zapowiedzi - przekonamy się w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy. I lat: Honda planuje, że do 2030 roku sprzedawać będzie ponad 1,3 miliona samochodów o napędzie hybrydowym rocznie. Wszystkie szczegóły na temat nowego coupe Prelude, z dokładną specyfikację układu napędowego na czele, poznamy w przyszłym roku.

Źródło/zdjęcia: Honda Honda Prelude na forumHonda Prelude - prezentacja konceptuSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij