Aktualności

Acura Integra Type S HRC - Dawka adrenaliny

W ubiegłym roku północnoamerykańskie Honda Performance Development zostało przekształcone w Honda Racing Corporation USA i zunifikowane w ten sposób z innymi działaniami Hondy na polu sportów samochodowych. Ale HRC to nie tylko maszyny wyścigowe, to również auta drogowe. Jednym z nich jest jeszcze bardziej sportowa Acura Integra Type S HRC.

Japończycy założyli oddział Honda Performance Development w 1993 roku specjalnie z myślą o startach w serii IndyCar, do której wkrótce dołączyły inne mistrzostwa. Tylko w IndyCar marka wzięła udział w przeszło 500 wyścigach i wygrała w 280 z nich, w tym piętnaście razy w prestiżowym Indianapolis 500 (jako producent silników). Japońskie centrum HRC od lat zapewnia jednostki napędowe dla bolidów Red Bulla w Formule 1, a od 2026 roku będzie zasilać maszyny fabrycznego zespołu Aston Martina. W ostatnich latach HRC zainwestowało również w budowę zupełnie nowego, długodystansowego ścigacza typu Le Mans Daytona h, który na razie rywalizuje wyłącznie w północnoamerykańskiej serii SportsCar Championship pod skrzydłami IMSA. Jest nim Acura ARX-06 na podwoziu od francuskich zakładów Oreca. Pierwszym występem amerykańskiego oddziału po przemianowaniu na HRC US był tegoroczny 24-godzinny wyścig Daytona w styczniu.

Zdjęcie Acura Integra Type S HRC

HRC w świadomości amerykańskich kibiców i klientów budują nie tylko samochody wyścigowe. W tym roku zaprezentowano również prototyp Acury Integry Type S w wydaniu HRC, który wznosi usportowioną limuzynę na jeszcze wyższy poziom osiągów i przyczepności. Współczesna Integra pojawiła się na amerykańskim rynku w drugiej połowie 2022 roku i została oparta na platformie znanej z modelu Civic. Auto nie schodzi poniżej 200 koni mechanicznych. W ubiegłym roku zadebiutowała przeszło 320-konna wersja Type S, która otrzymała między innymi ręczną skrzynię biegów, poszerzoną karoserię oraz zmodyfikowane zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, układ kierowniczy i układ hamulcowy. To świetny punkt wyjścia dla specjalistów z kalifornijskiego Honda Racing Corporation USA.

Zdjęcie Acura Integra Type S HRC

Prototyp Type S HRC to pomysł na auto nastawione na jazdę torową i zapowiedź potencjalnych pakietów modyfikacji HRC Performance Parts, które mogłyby pojawić się w produkcji w przyszłości. W samochodzie zastosowano rozwiązania inspirowane wyścigowym modelem Integra Type S TCX: aerodynamiczny body kit z dużym splitterem z przodu i dużym skrzydłem z tyłu, część paneli karoserii wykonana z włókien węglowych, kubełkowe fotele Recaro z karbonu, rozpórka i półka na przewożenie czterech opon w miejscu tylnej kanapy, nowe zawieszenie z prześwitem obniżonym o 15 milimetrów, rozstaw kół na obu osiach zwiększony o 30 milimetrów, 19-calowe felgi z ogumieniem Pirelli P Zero Trofeo R, 15-calowe tarcze hamulcowe Brembo i nowy osprzęt turbodoładowanego silnika o pojemności dwóch litrów (większy intercooler, nowe chłodnice oleju, nowy wydech). Prototyp w porównaniu do seryjnej Integry Type S został odchudzony o blisko 90 kilogramów.

Źródło/zdjęcia: Honda Acura Integra Type S HRC na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij