Aktualności

Porsche 911 Carrera S - Mocniejsze i szybsze

Porsche zaczyna nowy rok od kolejnej modernizacji gamy modelowej sztandarowego 911. Nowości generacji 992 II dosięgnęły tym razem aut typu Carrera S, które pozostają wierne wyłącznie silnikom spalinowym. Ich moc w porównaniu do poprzedników podniesiono o trzydzieści koni mechanicznych przy jednoczesnej redukcji emisji szkodliwych spalin.

Carrera S stanowi drugi stopień wtajemniczenia w mającym już ponad sześćdziesiąt lat uniwersum 911 i plasuje się między bazową Carrerą a hybrydową Carrerą GTS. Wersja S pozostaje wyłącznie przy silniku spalinowym. Jest nimi w dalszym ciągu podwójnie turbodoładowany, sześciocylindrowy boxer o pojemności trzech litrów. Tym razem, między innymi dzięki nowym turbosprężarkom i poprawionemu systemowi chłodzenia powietrza doładowania, Porsche wycisnęło z niego 480 koni mechanicznych oraz 530 niutonometrów. To o 30 KM więcej, niż w przypadku bezpośredniego poprzednika sprzed prawie siedmiu lat (moment obrotowy nie uległ zmianie). Napęd przenoszony jest wyłącznie na koła tylnej osi z pomocą 8-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

Zdjęcie Porsche 911 Carrera S

Na pokładzie 911 Carrera S pojawił się między innymi system wektorowania momentu obrotowego (Porsche Torque Vectoring Plus), którego nie znajdziemy w zwykłej Carrerze. W aucie zastosowano również wydajniejszy układ hamulcowy rodem z odmiany GTS z tarczami o średnicy aż 408 milimetrów z przodu, adaptacyjne reflektory LED Matrix oraz wydech w specyfikacji sportowej. Opcje? To między innymi węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management z prześwitem zmniejszonym o 10 milimetrów, koła skrętne tylnej osi, układ podnoszenia przedniej osi, reflektory LED Matrix HD oraz tradycyjnie pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision, która sprawdzi się podczas wizyt na torach wyścigowych.

Zdjęcie Porsche 911 Carrera S

Carrera S generacji 992 II debiutuje od razu jako coupe oraz kabriolet. W tym drugim standardowo instalowane są siedzenia w drugim rzędzie, które w przypadku coupe są darmową opcją. Samochód z zamkniętym nadwoziem ma rozpędzać się od zera do setki w jedynie 3,3 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 308 kilometrów na godzinę. Salony Porsche przyjmują już zamówienia. Cennik na terenie Polski, wliczając podatek VAT oraz lokalne opłaty, zaczyna się od 770 tysięcy złotych za coupe oraz 830 tysięcy złotych za kabriolet. Niemiecki cennik zaczyna się od 154,8 tysięcy euro, co oznacza wzrost ceny o prawie 29% w porównaniu do Carrery S generacji 992 (około 120,1 tysiąca euro w chwili debiutu pod koniec 2018 roku).

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij