Aktualności

Aston Martin Vantage Roadster - Wolność żywiołów

Temperatury na minusie, opady śniegu albo marznącego deszczu, krótkie dni i brak Słońca sprawiają, że niejednemu marzy się już wiosna. Podobne tęsknoty udzieliły się również załodze Aston Martina. Najnowsza premiera brytyjskiej marki to pojazd na słoneczną, ciepłą pogodę właśnie. To Vantage w wydaniu Roadster z otwartą karoserią i miękkim, składanym dachem.

Aktualny Vantage jest najmocniejszych i najszybszym przedstawicielem swojego gatunku. Coupe zostało pokazane na początku ubiegłego roku i wyróżniało się między innymi mocą podniesioną aż o 155 koni mechanicznych w porównaniu do poprzednika! Coupe i Roadstera napędza ta sama jednostka napędowa, umieszczona tuż za tylną osią. To podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów od Mercedesa-AMG, które według własnych potrzeb dostroili inżynierowie Aston Martina. Efekt: to maksymalna moc aż 665 koni mechanicznych przy sześciu tysiącach obrotów na minutę i maksymalny moment obrotowy aż 800 niutonometrów w zakresie 2,75-6 tysięcy obrotów na minutę. Widlasta ósemka współpracuje ochoczo z węglowym wałem napędowym oraz 8-stopniowym automatem ZF, który zainstalowany jest z tyłu i który wysyła całą moc wyłącznie na tylne koła.

Zdjęcie Aston Martin Vantage Roadster

Dwuosobowy Vantage Roadster otrzymał najszybszy, automatycznie składany, miękki dach na rynku. Jego złożenie lub rozłożenie ma zajmować niecałe siedem sekund, na postoju lub podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Zmiany strukturalne i uproszczony mechanizm składanego dachu sprawiły, że Roadster przytył w porównaniu do coupe Vantage tylko o około 60 kilogramów, z 1605 do 1665 kilogramów na sucho w najlżejszej konfiguracji. Większa masa własna i zmiana rozkładu masy między osiami pociągnęły za sobą m.in. konieczność przeprojektowania punktów mocowania tylnego zawieszenia oraz skrzyni biegów. Tak samo, jak w coupe otrzymamy elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, adaptacyjne zawieszenie z amortyzatorami Bilstein DTX, 21-calowe felgi z dedykowanym ogumieniem Michelin, a za dopłatą węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy aż 410 milimetrów na przedniej osi.

Zdjęcie Aston Martin Vantage Roadster

Kierowca Vantage będzie miał do wyboru pięć trybów jazdy, wpływających na pracę układu napędowego, zawieszenia, układu kierowniczego i innych podzespołów auta: Wet, Spot, Sports Plus, Track oraz Individual z możliwością dostrojenia poszczególnych podzespołów indywidualnie. W niektórych przypadkach, jak tryb Track, wskazane będzie również skorzystanie z opcji wyłączenia kontroli trakcji. Pod względem osiągów Roadster nie będzie rozczarowywał: 3,5 sekundy w sprincie od zera do setki, prędkość maksymalna 325 kilometrów na godzinę i średni apetyt na benzynę na poziome 12,3 litrów na sto kilometrów (w ruchu miejskim prawie 23 litry na setkę). Pierwsze egzemplarze nowego Vantage Roadstera mają zostać oddane w ręce klientów w drugim kwartale tego roku. Cena? Nie należy spodziewać się niczego poniżej 200 tysięcy euro - ponad 850 tysięcy złotych.

Źródło/zdjęcia: Aston Martin Aston Martin Vantage Roadster na forumAston Martin Vantage - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij