
Hyundai Insteroid - Przeciw normom
Mały Inster to jeden z najmłodszych elektryków Hyundai'a, który dopiero od kilku miesięcy zadomawia się na rynkach europejskich. Miejskie auto, któremu od samego początku nie brakuje animuszu, spędziło te miesiące na siłowni i przy stoliku z odżywkami, po wciągnięciu których wyszło na świat zupełnie odmienione i pobudzone. Oto muskularny koncept Insteroid.
Insteroid, który lada dzień stanie przed publicznością wystawy Seoul Mobility Show, to szalony koncept inspirowany nocnymi wyścigami miejskimi, grami komputerowymi i subkulturami. Ze zwykłym, drogowym modelem Inster auto ma tak niewiele wspólnego. Wszystko jest tu nowe: efektowna karoseria w stylu prototypów biorących udział w wyścigach górskich, ogołocona kabina z cyfrowymi zegarami, mocarnym nagłośnieniem Beat House, które nadrabia brak silnika spalinowego, kubełkowymi fotelami, klatką bezpieczeństwa i tapicerką z materiałów z recyklingu, wyświetlacz Message Grid do komunikowania się ze światem zewnętrznym oraz elektryczny układ napędowy po modyfikacjach. Koncept został przygotowany w tajemnicy przez europejski oddział Hyundai Motor Company

Insteroid ma przyciągnąć najmłodszych miłośników motoryzacji i potencjalnych, przyszłych właścicieli samochodów Hyundai'a. Razem z samochodem przygotowano grę z modelem Inter w roli głównej, a także inspirowanego Insteroidem gokarta, który pojawi się w grze Kartrider Rush+. Sam koncept pojawi się najpierw w Seulu, a później będzie jeździł po całym świecie i zostanie pokazany między innymi na terenie Europy. Czy Insteroid w ogóle jeździ i z jakimi dokładnie parametrami mamy tu do czynienia? Hyundai trzyma te informacje na razie dla siebie, ale chwali się różnymi trybami jazdy, w tym trybem do driftowania, zredukowaną masą własną, zwiększoną sztywnością całej platformy i licznymi możliwościami konfiguracji oraz indywidualizacji auta.

Hyundai Inster, na którym bazuje koncept, spotkał się z dużym zainteresowaniem i znalazł się w pierwszej trójce plebiscytu na światowy samochód roku 2025 (zwycięzcę poznamy za kilkanaście dni na New York International Auto Show). Mały crossover ma niecałe 3,83 metra długości, waży niecałe 1,4 tony i występuje w dwóch wersjach napędowych o mocy do 115 koni mechanicznych z akumulatorami o pojemności do 49 kilowatogodzin, które zapewniają do 355 kilometrów zasięgu (według norm WLTP). Poza Europą model występuje pod imieniem Casper i od kilku lat dostępny jest w wersji spalinowej, wersja elektryczna - Inter oraz Casper Electric - zadebiutowała w połowie przyszłego roku. Polski cennik auta zaczyna się obecnie od 99,9 tysięcy złotych (po odliczeniu kilku tysięcy upustu inauguracyjnego).
Źródło/zdjęcia: Hyundai, worldcarawards.com Hyundai Insteroid na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum