Aktualności

Abt Ur-Quattro - Duch przewodni

Niemieckie Abt Sportsline, znane od dekad z tuningu aut Audi i innych marek grupy Volkswagena oraz operowania ich samochodami wyścigowymi, wkracza na nowe tereny. Rodzinna firma skusiła się tym razem na kuszącego restomoda, renowację i modernizację jednego z klasycznych modeli Audi. Na warsztat wzięto pierwsze Quattro z początku lat osiemdziesiątych.

Słynne Audi Quattro pojawiło się na rynku w 1980 roku i przyniosło na publiczne drogi rewolucję w postaci napędu obu osi, który doskonale sprawdzał się również w rajdowych mistrzostwach świata. Model produkowano do początku lat dziewięćdziesiątych, kiedy to prowadzenie zakładów Abt objął po ojcu ich aktualny szef, Hans-Jürgen Abt. Rodzinna firma znana jest jako Abt Sportsline od pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych, a jej korzenie sięgają końcówki dziewiętnastego wieku i zakładu specjalizującego się w konnych powozach i tym podobnych usługach, które zostały wkrótce wyparte przez automobile. Dziś Abt kojarzone jest przede wszystkim z tuningiem samochodów Audi, Lamborghini, Cupry, Seata, Skody i Volkswagena oraz ściganiem się w takich mistrzostwach, jak Deutsche Tourenwagen Masters, Formuła E oraz z 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu.

Zdjęcie Abt Ur-Quattro

Pierwsze Audi Quattro, określane dziś często mianem Ur-Quattro (dosłownie "pierwsze Quattro"), stało się pierwszym produktem w ramach nowego przedsięwzięcia Abt, które pozostawało tajemnicą aż do momentu premiery podczas imprezy "Friends of Abt" przed setkami zaproszonych gości i przedstawicieli mediów. Mowa o wejście w niszę restomodów. Klasyczne coupe Audi zostało poddane kompleksowej modernizacji: od nowych elementów karoserii z włókien węglowych i Kevlaru, poprzez zintegrowaną klatkę bezpieczeństwa i zmieniony wystrój wnętrza z możliwością indywidualizacji po nowe zawieszenie i układ hamulcowy z ABS-em. Pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik został powiększony z 2,2 do 2,5 litra. Wyciśnięto z niego jakieś 540 koni mechanicznych - to jakieś dwa i pół raza więcej, niż w oryginalnym Quattro!

Zdjęcie Abt Ur-Quattro

Bazą dla każdego Ur-Quattro od Abt będą oryginalne egzemplarze, których nie powinno brakować (w ciągu kilkunastu lat produkcji zbudowano prawie 11,5 tysiąca samochodów). Pierwotne plany zakładały zmodyfikowanie tylko dwudziestu pięciu aut, które zostały zarezerwowane w mgnieniu oka tuż po premierze. W związku z ogromnym zainteresowaniem i po krótkiej dyskusji z klientami planowaną produkcję zwiększono do trzydziestu sztuk, które nie czekały na nikogo (cała pula została zarezerwowana w ciągu tylko trzech godzin). W Niemczech auta te będzie można zarejestrować w dalszym ciągu jako samochody historyczne. Świetne przyjęcie Ur-Quattro sprawiło, że Abt już teraz zapowiada realizację innych pomysłów, których podobno nie brakuje.

Źródło/zdjęcia: Abt Sportsline Abt Ur-Quattro na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij