
Bentley Bentayga Speed - Najbardziej dynamiczny
Bentayga Speed straciła cztery cylindry, ale po raz pierwszy zyskała pełną kontrolę szybkiego startu oraz tryb jazdy, w którym można będzie bawić się nadsterownością. Brzmi obiecująco... gdyby tylko chodziło o względnie lekki samochód sportowy. A mówimy tu o wielkim, luksusowym SUV'ie z najwyższej półki ze stajni Bentley'a.
Model Bentayga wypełnił dziesięć lat temu obowiązek bycia pierwszym SUV'em produkcji Bentley'a i jedną z pierwszych maszyn tego typu w swoim segmencie. Od chwili debiutu pozostaję najpopularniejszym samochodem marki: co roku sprzedaje się od ponad czterech do prawie 6,5 tysiąca egzemplarzy! Ofertę jeszcze do niedawna zamykał wariant Speed z podwójnie turbodoładowanym silnikiem W12 o pojemności sześciu litrów, który dostarczał 635 koni mechanicznych i gwarantował rekordową prędkość maksymalną 306 kilometrów na godzinę. Ale to już przeszłość. Produkcja silników W12 została zakończona latem ubiegłego roku, a nowa Bentayga Speed postawiła dzisiaj na podwójnie turbodoładowane V8 (bez systemu hybrydowego, który zagościł już w innych autach marki).

Z czterolitrowego silnika udało się wycisnąć 630 koni mechanicznych przy sześciu tysiącach obrotów na minutę oraz 850 niutonometrów. To o 25 KM i 50 Nm mniej, niż w przypadku motoru W12. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie 2,25-4,5 tysiąca obrotów na minutę. Jednostkę napędową połączono w standardzie ze sportowym wydechem, a opcją jest tytanowa instalacja od Acrapovica. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła za pomocą 8-stopniowego automatu. Standardem jest adaptacyjne wspomaganie układu kierowniczego, adaptacyjne zawieszenie, koła skrętne na tylnej osi, felgi o średnicy co najmniej dwudziestu dwóch cali oraz kilka trybów jazdy, jak Comfort i Sport. Wśród opcji znajdziemy węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które otwierają drogę do nowych możliwości. Samochód o długości prawie 5,15 metra waży na sucho 2470 kilogramów.

W zwykłych warunkach drogowych 60% momentu obrotowego przenoszone jest na koła tylnej osi. Nowa Bentayga Speed będzie rozpędzać się od zera do setki w zaledwie 3,6 sekundy, wszystko z pomocą funkcji Launch Control, która do tej pory miała mniejsze możliwości. Przy wyborze węglowo-ceramicznych hamulców z 23-calowymi felgami prędkość maksymalna sięgnie 310 kilometrów na godzinę. Ta sama opcja otworzy drogę do funkcji ESC Dynamic w trybie jazdy Sport, która pozwoli rozluźnić podwozie w kierunku nadsterowności i jazdy kontrolowanymi poślizgami. Na tych, których takich rzeczy nie potrzebują czeka Bentayga z silnikiem V8 o skromniejszej mocy 550 koni mechanicznych oraz wariant hybrydowy z jednostką V6, który dysponuje łączną mocą 462 koni mechanicznych.
Źródło/zdjęcia: Bentley Bentley Bentayga Speed na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum