Aktualności

Honda Civic Type R - Ultimate Edition

Civic Type R szóstej generacji pożegna się wkrótce z Europą. Już z początkiem przyszłego roku Honda zakończy sprzedaż swojego rasowego hot hatcha na naszym kontynencie, a koniec jego kariery wyznaczy limitowana wersja Ultimate Edition. Auto w "mistrzowskiej bieli" przybrało barwy nawiązujące do sukcesów torowych japońskiej marki.

Honda Civic Type R ma już prawie trzydzieści lat. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1997 roku, a trzy lata temu pojawiła się aktualna, szósta już generacja. Przednionapędowy hot hatch w trakcie swojej kariery popisał się rekordowymi przejazdami takich torów, jak Nürburgring Nordschleife, Magny Cours, Spa-Francorchamps, Hungaroring, Estoril, Suzuka, Silverstone i Mount Panorama Bathurst. Warianty wyścigowe można było oglądać w seriach World Touring Car Championship i World Touring Car Cup oraz dziesiątkach mistrzostw regionalnych. W przyszłym roku model zniknie z rynku europejskiego z powodów legislacyjnych, kolejnego zaostrzenia w zakresie norm emisji spalin oraz obowiązkowych systemów bezpieczeństwa. Końcówkę sprzedaży przypieczętuje Civic Type R Ultimate Edition.

Zdjęcie Honda Civic Type R Ultimate Edition

Wydanie Ultimate Edition dostępne będzie w białym lakierze Championship White, nawiązującym do wyścigowych modeli Hondy, zaczynając od bolidu Formuły 1, którym wygrano w Grand Prix Meksyku w 1965 roku. Do zestawu dołożono czerwone pasy na karoserii i czerwone zaciski hamulcowe, czarne felgi, dach, lusterka i spoiler, karbonowe detale, jak nakładka na progi, oraz dyskretną tabliczkę z napisem Ultimate Edition. W środku: węglowe wykończenia konsoli środkowej, dodatkowe oświetlenie w drzwiach, pod fotelami, konsoli środkowej czy uchwytu na kubek, świetlny rzutnik z logotypem Type R w drzwiach i unikatowe dywaniki. Razem z autem otrzymamy numerowane pudełko z kluczykiem i węglową zawieszką oraz pokrowiec na samochód.

Zdjęcie Honda Civic Type R Ultimate Edition

Wygląda na to, że zmian natury technicznej nie przewidziano. Ultimate Edition będzie pod tym względem standardową Civic Type R z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem, z którego na rynek europejski wyciśnięto aż 329 koni mechanicznych oraz 420 niutonometrów. Napęd na przód przenosi ręczna skrzynia o sześciu biegach, a kontakt z nawierzchnią zapewniają instalowane fabrycznie opony Michelin Pilot Sport 4S. Od zera do setki można rozpędzić się w niecałe 5,5 sekundy. Honda wypuści na Europę tylko 40 egzemplarzy modelu w wydaniu Ultimate Edition. Cena nie jest jeszcze znana (w chwili rynkowego debiutu w 2022 roku zwykła Civic Type R kosztowała prawie ćwierć miliona złotych, cennik rocznika 2025 zaczyna się od 262 tysięcy złotych).

Źródło/zdjęcia: Honda Honda Civic Type R Ultimate Edition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij