Aktualności

Caterham Seven 310 Encore - Długowieczny związek

Po ponad pięćdziesięciu latach wspólnych przygód i kariery z 1,6-litrowymi silnikami produkcji Forda żegna się angielski Caterham. Już dwa miesiące temu zapowiedziano nowe jednostki napędowe dla wyścigowych roadsterów z rodziny Seven, a teraz do zmiany pokoleniowej szykuje się wersja drogowa. Na pożegnanie przygotowano limitowany model Seven 310 Encore.

Samochody Caterhama, spadkobiercy słynnego Lotusa 7, są kojarzone silnikami Forda od samego początku marki, który sięga 1973 roku. Czterocylindrowe, wolnossące jednostki o pojemności 1,6 były podstawą modeli drogowych i wyścigowych od ponad pięćdziesięciu lat, a od 2007 roku stosowano silniki z rodziny Sigma. Ostatnim modelem z takim silnikiem na pokładzie będzie limitowany Seven 310 Encore, który trafi na rynki Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Auto przygotowano w sześciu charakterystycznych kombinacjach kolorystycznych z ozdobnymi pasami, węglowymi nadkolami, aerodynamicznym nosem z wyścigowego Seven 620 oraz 13-calowymi felgami Apollo w kolorze czarnym. W środku: węglowa deska rozdzielcza, skórzane fotele z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, kierownica Momo, tabliczka znamionowa i specjalne detale.

Zdjęcie Caterham Seven 310 Encore

Jednostka napędowa w Seven 310 Encore rozwija 154 koni mechanicznych przy siedmiu tysiącach obrotów na minutę, co przekłada się na prawie 285 koni mechanicznych przypadających na jedną tonę (samochód waży tylko 540 kilogramów). Maksymalny moment obrotowy: 168 niutonometrów. Całą moc na tylną oś wysyła ręczna skrzynia o pięciu biegach, która pozwala rozpędzić się do setki w pięć sekund i rozwinąć prędkość 205 kilometrów na godzinę. Sportowy roadster wzoruje się na modelach wyścigowych i korzysta z odchudzonego koła zamachowego, zawieszenia ze zwiększonym rozstawem kół z przodu, regulowanymi sprężynami i stabilizatorami oraz wzmocnionych hamulców z tarczami o średnicy 254 milimetrów na przedniej osi. Caterham chwali się okrążeniem 3,15-kilometrowej pętli Donington Park National na poziomie jednej minuty i osiemnastu sekund.

Zdjęcie Caterham Seven 310 Encore

Caterham, który od czterech lat należy do japońskiej grupy VT Holdings, zamierza zbudować tylko dwadzieścia pięć egzemplarzy modelu Seven w wydaniu 310 Encore. Cena: prawie 40 tysięcy funtów (aktualnie to równowartość blisko 200 tysięcy złotych). Obecnie w brytyjskiej i europejskiej ofercie marki znajdziemy modele Seven Academy (od niedawna silnik Horse, poprzednia generacja napędzana była motorem Ford Duratec), Seven 170 (turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik Suzuki o pojemności 660 centymetrów sześciennych), Super Seven 600 (Suzuki), Super Seven 2000 (wolnossący, 2-litrowy Ford Duratec), Seven 360 (Ford Duratec), Seven 420 (Ford Duratec), Seven 420 Cup (Ford Duratec), Seven 620 (Ford Duratec ze sprężarką) oraz Seven 485 Final Edition i Seven 485 CSR Final Edition (oba z jednostkami Ford Duratec).

Źródło/zdjęcia: Caterham Cars Caterham Seven 310 Encore na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij