Aktualności

Porsche 911 Carrera 4S - Trzy czwórki

Stale postępujące modernizacje 911 dotarły do kolejnych odmian sportowego klasyka ze Stuttgartu. Tym razem Porsche zwróciło uwagę na miłośników napędu obu osi, dla których w generacji 992 II przygotowano trzy modele. Są nimi: 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4S Cabriolet oraz 911 Targa 4S. Premiery zbiegają się z sześćdziesiątymi urodzinami odmiany Targa.

Generacja 992 II, w której pojawiło się pierwsze, drogowe 911 o napędzie hybrydowym, zadebiutowała wiosną ubiegłego roku. Od tamtego czasu Porsche uzupełnia sumiennie gamę o kolejne pozycje napędowe i nadwoziowe. W tym miesiącu powiększono liczbę wariantów z napędem obu osi dwukrotnie: z trzech do sześciu (trzy już znane to Carrera 4 GTS, Carrera 4 GTS Cabriolet oraz Targa 4 GTS). Trzy nowe pozycje to zmodernizowane coupe i kabriolet 911 Carrera 4S oraz otwarte 911 Targa 4S. Na drabince rodziny 911 auta te zajmują miejsce poniżej znacznie mocniejszych modeli GTS. Napęd obu osi jest standardem w przypadku modeli Targa nieprzerwanie od 2006 roku, a dodatkowe znaczenie premierze nadają sześćdziesiąte urodziny Targa, która oryginalnie pojawiła się na amerykańskim rynku jako bezpieczniejsza alternatywa dla zwykłego kabrioletu.

Zdjęcie Porsche 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4S Cabriolet, 911 Targa 4S

Nowe auta odziedziczyły silnik po Carrerze S. To podwójnie turbodoładowany, 6-cylindrowy boxer o pojemności trzech litrów, z którego wykrzesano 480 koni mechanicznych. To o 30 koni więcej, niż w przypadku poprzedników generacji 992. Motor, który kręci się do 7,5 tysiąca obrotów na minutę, dostarcza jednocześnie do 530 niutonometrów. Napęd na obie osie przenosi dwusprzęgłowa przekładnia o ośmiu nieznacznie zmienionych przełożeniach. Nowe, dwuosobowe coupe Carrera 4S waży 1585 kilogramów (według norm DIN), z pakietem Sport Chrono rozpędza się do setki w 3,3 sekundy, od zera do 200 km/h przyspiesza w 11,8 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną 308 kilometrów na godzinę. Kabriolet jest cięższy o 85 kilogramów, Targa o 110 kilogramów. W obu wariantach instalowane są tylne siedzenia, które w coupe są bezpłatną opcją.

Zdjęcie Porsche 911 Targa 4S

Modele 4S wyposażono m.in. w reflektory matrycowe LED, felgi z Carrery S (20 cali z przodu, 21 z tyłu), układ Porsche Torque Vectoring Plus, system Porsche Traction Management, który w razie potrzeby może skierować rezerwy momentu obrotowego na przednie koła, sportowy wydech, tylną oś skrętną, układ hamulcowy rodem z odmian GTS z 408-milimetrowymi tarczami z przodu oraz pakiet Light Design. Nowe modele można już zamawiać. Polskie ceny, wliczając VAT: 811 tysięcy złotych za Carrerę 4S, 879 tysięcy złotych za kabriolet i 888 tysięcy złotych za Targę 4S z automatycznie składanym i rozkładanym twardym dachem. Chętnych z pewnością nie będzie brakowało: Porsche cytuje statystyki, według których połowa klientów na 911 z literą S w nazwie decyduje się na wersje z napędem obu osi. Takie auta cieszą się wzięciem szczególnie w regionach o zmiennym klimacie, gdzie dodatkowa przyczepność bywa bezcenna.

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera/Targa 4S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij