
Porsche 911 Carrera 4S - Trzy czwórki
Stale postępujące modernizacje 911 dotarły do kolejnych odmian sportowego klasyka ze Stuttgartu. Tym razem Porsche zwróciło uwagę na miłośników napędu obu osi, dla których w generacji 992 II przygotowano trzy modele. Są nimi: 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4S Cabriolet oraz 911 Targa 4S. Premiery zbiegają się z sześćdziesiątymi urodzinami odmiany Targa.
Generacja 992 II, w której pojawiło się pierwsze, drogowe 911 o napędzie hybrydowym, zadebiutowała wiosną ubiegłego roku. Od tamtego czasu Porsche uzupełnia sumiennie gamę o kolejne pozycje napędowe i nadwoziowe. W tym miesiącu powiększono liczbę wariantów z napędem obu osi dwukrotnie: z trzech do sześciu (trzy już znane to Carrera 4 GTS, Carrera 4 GTS Cabriolet oraz Targa 4 GTS). Trzy nowe pozycje to zmodernizowane coupe i kabriolet 911 Carrera 4S oraz otwarte 911 Targa 4S. Na drabince rodziny 911 auta te zajmują miejsce poniżej znacznie mocniejszych modeli GTS. Napęd obu osi jest standardem w przypadku modeli Targa nieprzerwanie od 2006 roku, a dodatkowe znaczenie premierze nadają sześćdziesiąte urodziny Targa, która oryginalnie pojawiła się na amerykańskim rynku jako bezpieczniejsza alternatywa dla zwykłego kabrioletu.

Nowe auta odziedziczyły silnik po Carrerze S. To podwójnie turbodoładowany, 6-cylindrowy boxer o pojemności trzech litrów, z którego wykrzesano 480 koni mechanicznych. To o 30 koni więcej, niż w przypadku poprzedników generacji 992. Motor, który kręci się do 7,5 tysiąca obrotów na minutę, dostarcza jednocześnie do 530 niutonometrów. Napęd na obie osie przenosi dwusprzęgłowa przekładnia o ośmiu nieznacznie zmienionych przełożeniach. Nowe, dwuosobowe coupe Carrera 4S waży 1585 kilogramów (według norm DIN), z pakietem Sport Chrono rozpędza się do setki w 3,3 sekundy, od zera do 200 km/h przyspiesza w 11,8 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną 308 kilometrów na godzinę. Kabriolet jest cięższy o 85 kilogramów, Targa o 110 kilogramów. W obu wariantach instalowane są tylne siedzenia, które w coupe są bezpłatną opcją.

Modele 4S wyposażono m.in. w reflektory matrycowe LED, felgi z Carrery S (20 cali z przodu, 21 z tyłu), układ Porsche Torque Vectoring Plus, system Porsche Traction Management, który w razie potrzeby może skierować rezerwy momentu obrotowego na przednie koła, sportowy wydech, tylną oś skrętną, układ hamulcowy rodem z odmian GTS z 408-milimetrowymi tarczami z przodu oraz pakiet Light Design. Nowe modele można już zamawiać. Polskie ceny, wliczając VAT: 811 tysięcy złotych za Carrerę 4S, 879 tysięcy złotych za kabriolet i 888 tysięcy złotych za Targę 4S z automatycznie składanym i rozkładanym twardym dachem. Chętnych z pewnością nie będzie brakowało: Porsche cytuje statystyki, według których połowa klientów na 911 z literą S w nazwie decyduje się na wersje z napędem obu osi. Takie auta cieszą się wzięciem szczególnie w regionach o zmiennym klimacie, gdzie dodatkowa przyczepność bywa bezcenna.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera/Targa 4S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum