Aktualności

Maserati MCPura - Esencja osiągów

Rodzina MC20, obejmująca już kilkanaście aut drogowych i torowych oraz edycji specjalnych, nie przestaje się powiększać. Kilka miesięcy temu przerwano prace nad wersją elektryczną, na którą najwyraźniej nie było chętnych. Włosi skupili się na doskonaleniu wersji spalinowej z podwójnie turbodoładowanym V6 Nettuno, czego efektem jest nowe coupe i kabriolet MCPura.

Drogowe MC20 otworzyło nowy rozdział w historii Maserati pięć lat temu. Od tamtego czasu do coupe dołączył kabriolet Cielo, a na torach wyścigowych pojawiło się kolekcjonerskie MCXtrema oraz MC20 GT2 (i jego drogowy odpowiednik GT2 Stradale), które obecnie pozwala na udział w ponad dwudziestu różnych seriach na całym świecie. Teraz do akcji wkraczają modele MCPura, które miały swoją światową premierę na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood. To subtelna modernizacja bazowego MC20, dumna ze swoich włoskich korzeni i kładąca największy nacisk na przyjemność z jazdy. Zmiany zaczynają się od projektu karoserii i aerodynamiki: nowy przedni zderzak, felgi o średnicy 20 cali, nakładki na progi, tylny zderzak, dyfuzor oraz wybór nowych kolorów, w tym unikatowych odcieniu z programu indywidualizacji Maserati Fuoriserie. Kabinę w domyślnej konfiguracji wyścielono Alcantarą.

Zdjęcie Maserati MCPura

Flagowa maszyna Maserati budowana jest na lekkim węglowym kadłubie, z włókien węglowych wykonana jest również karoseria. To pozwala na utrzymanie masy własnej na poziomie nieprzekraczającym 1500 kilogramów. Model MCPura napędzany jest podwójnie turbodoładowanym V6 o pojemności trzech litrów z rodziny Nettuno z włoskimi patentami rodem z Formuły 1, jak komory wstępnego spalania. Umieszczona centralnie jednostka zatrzymała się na 630 koniach mechanicznych - 210 koni z jednego litra - oraz 720 niutonometrach (730 Nm w kabriolecie MCPura Cielo), które przenoszone są na tylne koła za pomocą dwusprzęgłowego automatu o ośmiu biegach. Maksymalna moc pojawia się przy 7,5 tysiącach obrotów na minutę, a maksymalny moment obrotowy dostępny jest od trzech tysięcy obrotów na minutę.

Zdjęcie Maserati MCPura

Auto będzie można wyposażyć opcjonalnie między innymi w podnośnik przedniego zawieszenia, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, karbonowe detale karoserii i wnętrza, rozbudowany pakiet systemów wspomagania kierowcy oraz nagłośnienie marki Sonus Faber złożone z dwunastu głośników. Na właścicieli auta czeka również fabryczny kurs jazdy Master Maserati Driving Experience na takich torach, jak Varano, Modena i Vallelunga. Pod względem osiągów MCPura pozostanie na poziomie standardowego MC20: od zera do setki w jedynie 2,9 sekundy i prędkość maksymalna ponad 320 kilometrów na godzinę. Samochód, razem z silnikami, produkowany będzie tradycyjnie w historycznej fabryce Maserati w Modenie, którą pod koniec tego roku zaczną opuszczać również nowe modele GranTurismo i GranCabrio.

Źródło/zdjęcia: Maserati Maserati MCPura na forumMaserati MC20 - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij