Aktualności

Porsche 911 Cup - Ceniona maszyna

Już za kilka miesięcy do użytku wejdzie pucharowe 911 przygotowane przez Porsche na bazie coupe generacji 992.2. Wyścigowa maszyna produkowana w Stuttgarcie-Zuffenhausen, z której nazwy zniknął człon GT3, ma być od swojego bezpośredniego poprzednika jeszcze mocniejsza i jeszcze bardziej przyczepna, co przełoży się na jeszcze lepsze czasy okrążeń.

911 Cup to pojazd dedykowany markowym mistrzostwom, jak Porsche Supercar oraz Carrera Cup i innym seriom firmowanym przez Porsche. Auto dopuszczone jest również do wielu innych pucharów, w których może rywalizować przede wszystkim między sobą. To właśnie taki podział sprawił, że z nazwy modelu generacji 992.2 zniknął człon GT3. Od teraz wszystkie wyścigowe Porsche z GT w nazwie mają odnosić się tylko do samochodów homologowanych w klasach zasiedlanych również przez inne marki. W ramach prac nad nową generacją 911 Cup skupiono się na poprawie osiągów, utrzymaniu rozsądnych kosztów eksploatacji oraz uproszczeniu obsługi auta zarówno przez kierowcę jak i mechaników całego zespołu. Prowadzenie auta ma być nadal wyzwaniem, które przygotuje kierowców, przede wszystkim osoby z programu Juniorów Porsche, do potencjalnego awansu do wyższych kategorii w przyszłości.

Zdjęcie Porsche 911 Cup

Pucharowe 911 jest najlepiej sprzedającym się samochodem wyścigowym na świecie. Model 911 GT3 Cup generacji 992 sprzedał się od 2020 roku w liczbie aż 1130 egzemplarzy, a liczebność wszystkich pucharowych 911, budowanych od ponad trzydziestu lat, producent kalkuluje na 5381 sztuk. Nowa pucharówka powiązana jest z drogowym 911 GT3, na którym wzorowano przednią część karoserii. Porsche zmieniło konstrukcję zderzaków, elementów aerodynamicznych, świateł oraz innych części, co pozwoli na szybką i mniej kosztowną wymianę w razie uszkodzenia. Pod względem aerodynamicznym zoptymalizowano zderzaki, błotniki, podwozie, regulowane skrzydło z tyłu i pokrywę komory silnika. Drzwi i pokrywę komory silnika wykonano z włókien węglowych z recyklingu, co pozwoliło na dalsze redukcje cen części zamiennych. W środku znajdziemy nową kierownicę, uproszczony panel sterowania i zaktualizowany wyświetlacz. Samochód będzie ważył około 1288 kilogramów.

Zdjęcie Porsche 911 Cup

Wolnossący, 6-cylindrowy boxer o pojemności czterech litrów został podkręcony z 510 do 520 koni mechanicznych przy 8,4 tysiącach obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy: 470 Nm. Zgodnie z założeniami producenta jednostka wymaga kapitalnego remontu po stu godzinach ścigania. Połączono ją z 6-stopniową, sekwencyjną, kłową skrzynią biegów oraz nowym sprzęgłem. Na przedniej osi instalowane będą teraz jeszcze większe tarcze hamulcowe. Standardem w 911 Cup będzie regulowany ABS, regulowana kontrola trakcji, system Push-2-Pass, elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego, nowy system logowania parametrów auta bezpośrednio na pendrive USB oraz ogumienie przygotowane przez firmę Michelin. Pucharowe 911 generacji 992.2 będzie kosztować 269 tysięcy euro plus podatki oraz lokalne opłaty (aktualnie to równowartość około 1,15 miliona złotych).

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Cup na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij