Aktualności

RML GTH - GT Hypercar

Trzydziesty dziewiąty projekt w historii brytyjskiego RML Group jest już gotowy i ma już swoje własne imię. Drogowe super coupe, znane dotychczas pod oznaczeniem P39, inspirowane wyścigowym Porsche 911 GT1 i maszynami rodem z 24-godzinnego Le Mans, pojawi się na rynku w limitowanej liczbie egzemplarzy pod nazwą GTH. To skrót od GT Hypercar.

RML Group funkcjonuje nieprzerwanie od 1984 roku, ale jeszcze do niedawna skrywało się w cieniu i jako samodzielna marka było znane tylko wtajemniczonym. Brytyjskie przedsiębiorstwo stało w tym czasie za prototypami i samochodami wyścigowymi takich marek, jak Aston Martin, Nissan, Infiniti, Opel, Saleen czy NIO i niezliczonymi projektami, które objęte są klauzulą poufności. Pierwszy samochód pod własnym szyldem pokazało cztery lata temu, a w ubiegłym roku zapowiedziało zupełnie nowe projekty: kolejną generację akumulatorów VarEVolt dla samochodów elektrycznych, przeróbkę klasycznego Aston Martina z widlastą ósemką i karbonową z włókien węglowych, torową bestię o kryptonimie P40 oraz projekt P39, który jest bohaterem dzisiejszego odcinka. Pierwsza sztuka pojawiła się w miniony weekend na Salon Prive. Wystąpiła pierwszy raz pod własnym imieniem: GTH.

Zdjęcie RML GTH

Punktem wyjścia dla GTH jest Porsche 911 Turbo generacji 992, które poddano daleko idącym zmianom. W coupe zwiększono rozstaw kół i rozstaw osi, przygotowano dla niego - zależnie od konfiguracji - adaptacyjne zawieszenie z regulacją prześwitu, klatkę bezpieczeństwa i zaprojektowano zupełnie nową karoserię, wykonaną niemal w całości z włókien węglowych. Pakiet aerodynamiczny obejmuje ruchome elementy i układ DRS, pozwalający na chwilowe zmniejszenie docisku i oporów powietrza. Twórcy auta mówią o co najmniej 920 kilogramach docisku przy prędkości 285 km/h. GTH dostępne będzie w różnych konfiguracjach, w tym z dodatkowymi pakietami Performance Pack oraz Track Pack, które obejmują część ze wspominanych już wyżej nowości.

Zdjęcie RML GTH

Do napędu służy osadzony na tylną osią, 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,8 litra, który otrzymał między innymi nowe sprężarki, zmieniony dolot i wydech oraz nową elektronikę. Silnikiem zajęli się specjaliści Litchfield Motors, którzy gwarantują... nawet 930 koni mechanicznych i przeszło tysiąc niutonometrów! RML Group zbuduje tylko trzydzieści dziewięć egzemplarzy modelu GTH w ramach programu RML Bespoke. Dziesięć z nich przyjdzie na świat w specjalnej specyfikacji z okazji 40-lecia działalności firmy. Każdy samochód miałby kosztować co najmniej pół miliona funtów, jakieś 2,5 miliona złotych, nie wliczając podatków oraz bazowego Porsche 911.

Źródło/zdjęcia: RML Group, rmlgroup.com RML GTH na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij