
Skoda Vision O - Przyszłość kombi
Skoda szykuje się do wprowadzenia do sprzedaży kolejnego crossovera o napędzie elektrycznym, ale nie samymi crossoverami człowiek żyje. Do łask małymi krokami wracają pojemne kombi i właśnie taki projekt zapowiada najbliższą przyszłość czeskiej marki. Jest nim koncept Vision O, w którego ślady mogłyby pójść przyszłe generacje modeli Octavia oraz Superb.
Samochody produkcji Skody w pojemnych nadwoziach kombi od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Dziś marka oferuje dwa tego typu auta, Octavię Combi z bagażnikiem o pojemności od 640 do 1700 litrów oraz większego Superba Combi z bagażnikiem o pojemności od 690 do 1920 litrów. Kilka lat temu zakończono produkcję obecnej generacji Fabii Combi, najmniejszego auta w rodzinie. Octavię i Superba można zakupić z napędem benzynowym, silnikiem wysokoprężnym, a także jako miękką hybrydę z jednostką benzynową. Model Superb dostępny jest również jako pełnoprawna hybryda plug-in. Warianty elektryczne? Takich jeszcze nie ma, ale spodziewane są jeszcze przed końcem tej dekady. Ich zwiastunem jest koncept kombi Vision O, który przywieziono na wystawę IAA Mobility w Monachium.

Vision O o długości 4,85 metra to przede wszystkim wizja stylistyczna, podąrzająca wprowadzonymi kilka lat temu motywami Modern Solid, które będą definiować przyszłe modele Skody (pierwszym z nich jest kompaktowy crossover, który wszedł na rynek w tym roku). To aerodynamiczne kształty nadwozia, otwierane w przeciwnych kierunkach drzwi, bagażnik o pojemności 650 litrów (potad 1700 litrów po złożeniu tylnych siedzeń), propozycja nowej aranżacji cyfrowej deski rozdzielczej i systemów multimedialnych, oraz szereg praktycznych rozwiązań, jak schowek na kable do ładowania auta, porty ładowania po obu stronach samochodu, uchwyty na napoje w drzwiach czy mała lodówka. To również szerek pomysłów na wykorzystanie materiałów z recyklingu czy technologii 3D, co widać przede wszystkim we wnętrzu konceptu.

Vision O jest oczywiście elektrykiem, ale o parametrach układu napędowego jego twórcy nie wspominają. To również nowe oprogramowanie, korzystające z szeroko rozumianych algorytmów sztucznej inteligencji: towarzysz kierowcy i pasażerów Laura, aplikacja Vision O na urządzenia przenośne oraz nowa wersja aplikacji MySkoda z rozwiązaniami opartymi na Google Gemini. Na najnowszym koncepcie Skody spoczywa bardzo odpowiedzialne zadanie. To utrzymanie i podsycenie zainteresowania segmentem kombi, w którym czeska marka pozostaje liderem w skali Europy od prawie dziesięciu lat. Od roku 1998 należącej do Volkswagena marce udało się sprzedać około trzy miliony egzemplarzy czterech generacji modelu Octavia Combi. Superb Combi sprzedał się od 2008 roku w liczbie około 650 tysięcy sztuk.
Źródło/zdjęcia: Skoda Skoda Vision O na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum