Aktualności

Aspark Owl Roadster - Nowe wartości

Aspark Owl, jeden z najmocniejszych i najszybszych samochodów elektrycznych w historii, doczekał się nowej wersji nadwoziowej. Auto z japońskimi korzeniami, które budowane jest na indywidualne zamówienia we Włoszech, dostępne będzie teraz również jako roadster. Osiągi gwarantowane: prawie dwa tysiące koni mechanicznych i niecałe dwie sekundy w sprincie do setki.

Aspark Owl, wbrew krążącym w różnych regionach plotkom, istnieje naprawdę i produkowany jest na indywidualne zamówienia już od kilku lat. Za całym przedsięwzięciem stoi japońskie Aspark, które od prawie dwudziestu lat działa w przemyśle technicznym, medycznym i chemicznym. W ostatnich latach do zestawu zainteresowań firmy doszły samochody elektryczne. Jesienią 2017 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie pokazano koncept super coupe o nazwie Owl, a niecałe trzy lata później rozpoczęto jego produkcję. Przygotowanie auta do produkcji i jego budowę powierzono włoskim zakładom Manifattura Automobili Torino, którymi kieruje sam Paolo Garella, znany przede wszystkim z pracy w Pininfarinie oraz projektów specjalnych sułtana Brunei.

Zdjęcie Aspark Owl Roadster

Nowy Owl Roadster jest już trzecim wcieleniem elektrycznego egzotyka. Pierwsze było coupe, na bazie którego w ubiegłym roku powstał opływowy wariant SP600. Kilkanaście miesięcy temu rozpędzono się nim do rekordowych 438,7 kilometrów na godzinę! Drogowy Roadster ma być nieco wolniejszy: testy i symulacje mówią o prędkości maksymalnej 413 km/h, ale auta, które trafią do klientów mają być ograniczone do skromnych 350 km/h. Elektryczna maszyna, poruszająca się na ogumieniu Michelin Pilot Sport Cup 2 R, będzie gwarantowała oszałamiające przyspieszenia: od zera do setki w niecałe dwie sekundy (1,78 sekundy z pominięciem ruszenia na długość jednej stopy), od zera do 200 km/h w 4,76 sekundy i od zera do 300 km/h w jedynie 9,74 sekundy! Do wyboru jest kilka trybów jazdy, które sprawią, że nie będziemy wyłącznie mistrzami prostej: Rain-Snow, City-Comfort, Sport-Dynamic oraz High Boost.

Zdjęcie Aspark Owl Roadster

Aspark Owl budowany jest na lekkim kadłubie z włókien węglowych z ruchomym skrzydłem i adaptacyjnym zawieszeniem. W przypadku Roadstera dostaniemy również twardy, zdejmowany dach z włókien węglowych oraz miękki dach na sytuacje awaryjne. Maszyna napędzana jest czterema silnikami elektrycznymi, które zapewniają napęd obu osi. Każdy dostarcza po 480 niutonometrów. Maksymalna moc układu napędowego dochodzi do 1456 kW - 1980 koni mechanicznych! Masa własna auta na sucho: 1900 kilogramów. Energia elektryczna magazynowana jest w bateriach litowo-jonowych NMC (z katodami wykonanymi z mieszanki niklu, manganu i kobaltu) o pojemności 69 kWh. Ładowanie w zakresie 20-80% ze stacji o mocy 100 kW zajmować ma około 45 minut. Zasięg auta ma dochodzić w najlepszym przypadku do 250 kilometrów. Na miejsce premiery roadstera wybrano wystawę Salon Automobile de Lyon, która będzie otwarta dla zwiedzających do 28 września.

Źródło/zdjęcia: Aspark, MAT, asparkcompany.com, manifatturaautomobilitorino.com Aspark Owl Roadster na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij