
Ford Mustang RTR - Turbo obroty
Siódma generacja Mustanga doczekała się fabrycznego wariantu z pakietem RTR, który po raz pierwszy zapowiadany był na początku tego roku. To turbodoładowane coupe nastawione na czystą zabawę, w którym mniej lub bardziej znaczącym modyfikacjom poddano wszystko, co tylko się dało, od kosmetyki karoserii po podwozie i układ napędowy z czterema cylindrami oraz turbo.
Prace nad nowym Mustangiem RTR prowadzono od dwóch lat. Samochód został przygotowany po raz kolejny dzięki współpracy Forda ze specjalistami działającego od 2009 roku RTR Vehicles, które samo oferuje kilka stopni tuningu Mustanga (topowy wariant przekracza 880 koni mechanicznych!). Fabryczny RTR bazuje na wersji z 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem EcoBoost o pojemności 2,3 litra. Z zewnątrz auto poznamy między innymi po splitterze, nakładkach na progi, małym skrzydle z tyłu, 19-calowych felgach, grillu, kolorze zacisków hamulcowych, ozdobnych pasach oraz logotypach RTR. W środku znalazły się detale w kolorze Hyper Lime, jeszcze więcej nowych logotypów oraz zestaw multimedialny ze zmienionymi ekranami powitalnymi i pożegnalnymi. To oczywiście tylko początek modyfikacji.

Mustang RTR będzie mógł pochwalić się również nowymi elementami zawieszenia rodem z Mustanga Dark Horse, zwiększonym rozstawem kół z oponami Goodyear, wzmocnioną ramą pomocniczą tylnego zawieszenia, układem kierowniczym z Mustanga GT, wydajniejszym układem chłodzenia silnika, zestawem hamulcowym od Brembo z tarczami o średnicy prawie 390 milimetrów na przedniej osi, wydechem z dodatkowymi przepustnicami, nową kalibracją kontroli trakcji, nową kalibracją adaptacyjnych amortyzatorów MagneRide oraz nowym systemem podtrzymywania ciśnienia doładowania, który wzorowany był na wyścigowym Fordzie GT. System ten podtrzymuje obroty turbosprężarki w momencie zdjęcia nogi z gazu w oczekiwaniu na kolejne zgłoszenie zapotrzebowania na pełną moc.

Jednostka EcoBoost w modelu w amerykańskiej specyfikacji ma dostarczać do 319 koni mechanicznych oraz 475 niutonometrów. To tyle samo, co w zwykłym Mustangu, ale w RTR wyższa moc i wyższy moment obrotowy dostępne będą w szerszym zakresie obrotów. Jeśli to za mało - na chętnych czeka pakiet wzmocnienia od Ford Performance Parts. Po jego instalacji dostaniemy jakieś 355 koni mechanicznych oraz 542 niutonometry. Wszyscy u Forda i RTR Vehicles są zgodni, że brzmi to znacznie lepiej. Napęd będzie przenoszony na tylną oś za pomocą 10-stopniowego automatu. Ręcznej skrzyni biegów, którą można znaleźć w Mustanga GT oraz Mustangu Dark Horse, nie przewidziano. Wariant RTR będzie można zamówić jako opcję do modelu Mustang EcoBoost w wyposażeniu High Package oraz Premium w modelu rocznikowym 2026.
Źródło/zdjęcia: Ford Ford Mustang RTR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum