Aktualności

Mercedes-Benz Unimog U 4030 - Moc luksusu

Unimog od ponad siedmiu dekad pozostaje synonimem niezniszczalnego wozu roboczego, który w jednym pakiecie łączy cechy ciężarówki, traktora i samochodu terenowego. Od czasu do czasu potrafi wcielić się również w rolę auta rekreacyjnego. Teraz, dzięki współpracy Mercedes-Benza z Hellgeth Engineering przybrał niespodziewaną postać... pojazdu o charakterze luksusowym.

Pierwsze pojazdy z przyszłej rodziny Unimog opracowano w oddziale samochodów ciężarowych Daimler-Benza jeszcze w czasie ostatnich miesięcy drugiej wojny światowej. Produkcja seryjna ruszyła w 1948 roku, a kilka lat później auta przeszły pod markę Mercedes-Benz, pod którą produkowane są do dzisiaj. Przez ponad siedem dekad kariery Unimogi zapracowały sobie na status legendarnych maszyn o ogromnej trwałości i wytrzymałości, które odnajdą się właściwie w każdym terenie i w każdej pracy. Najbardziej cenne, zabytkowe egzemplarze mogą dzisiaj stanowić sporą atrakcję dla kolekcjonerów o specjalnych zainteresowaniach. W sumie zbudowano już ponad 375 tysięcy pojazdów Unimog wszelkiego rodzaju. W przyszłym roku Mercedes-Benz będzie świętował 80-lecie Unimoga. Z tej okazji powstał najbardziej luksusowy i najmocniejszy Unimog w historii - U 4030.

Zdjęcie Mercedes-Benz Unimog U 4030

Luksusowe Unimogi w naturze nie występują. Narodziny takiej maszyny stały się możliwe po połączeniu sił oddziału Mercedes-Benz Special Trucks z zakładami Hellgeth Engineering, które od świerć wieku specjalizują się w zabudowach i modyfikowany Unimogów na indywidualne zamówienia. Wyjątkowy egzemplarz został zbudowany na bazie seryjnego Unimoga U 4023 z osiami portalowymi, elastyczną ramą i regulowanym napędem wszystkich czterech kół z blokadami mechanizmu różnicowego na obu osiach. Kabina oferuje miejsce dla czterech osób na nowych fotelach z częściowo skórzanymi obiciami w otoczeniu dodatkowego oświetlenia w technologii LED. Miejsce lusterek zajęły kamery i wyświetlacze, sięgnięto po aluminiowe felgi, dodatkowe oświetlenie zewnętrzne i szary, matowy lakier, który wywodzi się z SUV'ów oferowanych przez Mercedes-Benza.

Zdjęcie Mercedes-Benz Unimog U 4030

Zwykły U 4023 napędzany jest wysokoprężnym silnikiem o czterech cylindrach, który osiąga aż 900 niutonometrów oraz 231 koni mechanicznych. Tak pospolite rozwiązania nie mogły być zastosowane w wersji luksusowej, która miała być jednocześnie najmocniejszym Unimogiem z dotychczasowych. Na pokład trafiła tu 6-cylindrowa jednostka typu OM 936, która rozwija okrągłe 300 koni mechanicznych. Taka zmiana ma przełożyć się na komfort jazdy, pracę skrzyni biegów i znaczną poprawę osiągów, oczywiście. Unimog U 4030 jest na razie tylko urodzinowym eksperymentem, ale bardzo możliwe, że takim nie pozostanie. Na przyszły rok zaplanowano jazdy razem z klientami marki w warunkach prawdziwego użytkowania. Mają one pokazać między innymi czy będzie warto wprowadzić coś takiego do produkcji.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Unimog U 4030 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij