
Sportec SPR1 M - Na szczycie listy
Tuning Porsche 911 przybrał w ostatnich miesiącach formę czystego szaleństwa, na fali której firmy potrafiące wycisnąć z coupe po 1000 KM i więcej pomnożyły swe szeregi w zastraszającym tempie. Teraz ciągnie ku nim szwajcarski Sportec.
Tuner jeszcze nie posunął się do ostateczności, ale jest już niewątpliwie bardzo blisko. Jego najnowsze dzieło to napędzany podwójnie doładowanym 3,6-litrowym bokserem SPR1 M, ekstremalna wersja 800-konnego SPR1 sprzed trzech lat.

Nowy model to gruntownie przetrzebiony silnik, zmodyfikowane zawieszenie z nowymi felgami i wyczynowym ogumieniem, nowy układ hamulcowy (w opcji tarcze karbonowo-ceramiczne), nowy wydech, klatka bezpieczeństwa, sportowe fotele, aerodynamiczny pakiet nadwoziowy i podwoziowy, wzmocniona skrzynia biegów, sprzęgło i układ różnicowy oraz nowy układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła.

SPR1 M rozwija 858 KM mocy oraz 880 Nm momentu obrotowego! Skutki są przerażające: 100 km/h w zaledwie 3 sekundy, 200 km/h w 8,6 sekundy, a 300 km/h w 18,9 sekund. Prędkość maksymalną ucina jedynie wytrzymałość opon, na odpowiednim ogumieniu coupe powinno rozpędzić się do około 390 km/h (zwykły SPR1 rozwinął na Nardo 378 km/h)!
Źródło/zdjęcia: Sportec Sportec SPR1 M - na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum