Chevrolet Corvette Grand Sport - Nazwa zobowiązuje
Chevrolet przywraca do życia nazewnictwo Grand Sport ucieleśniające w przypadku modelu Corvette spuściznę startów i chęci startów auta w wyścigach klasy GT. Pakiet będzie adresowany przede wszystkim do wszystkich zastanawiających się nad kupnem podstawowego coupe lub kabrioletu z jednostką LS3 pod maską.
Oryginalne Grand Sport powstało jeszcze w 1963 roku, a jego produkcja miała przekraczać 100 egzemplarzy. Wszystko zakończyło się niestety jedynie na 5 prototypowych samochodach wyścigowych. Nazwa Grand Sport powróciła w 1996 roku przy okazji limitowanej do 1000 sztuk edycji specjalnej czwartej generacji Corvette (poniżej).
Nowe Grand Sport to poszerzane, specjalnie malowane nadwozie, ospoilerowanie i układ hamulcowy zaczerpnięte z Z06, dodatkowe wloty powietrza chłodzące tarcze hamulcowe, unikatowe felgi w rozmiarze 18 i 19 cali (przód/tył), nowe ogumienie i specjalne nastawy zawieszenia oraz skrzyni biegów.
6,2-litrowe V8 napędzające auto generuje w standardowej konfiguracji 436 KM i 575 Nm, a z opcjonalnym, dwufazowym wydechem 442 KM i 580 Nm. Silnik może współpracować z ręczną bądź automatyczną przekładnią, obie o sześciu przełożeniach. Producent zapewnia, że przeciążenia w Grand Sport przy pokonywaniu zakrętów mogą sięgać nawet 1G, a sprint do 60 mph (96,6 km/h) w porównaniu do zwykłego Corvette z LS3 na pokładzie spadł o 0,2 sekundy.
Źródło/zdjęcia: autoblog.com Chevrolet Corvette Grand Sport na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum