Jack Brabham, urodzony w 1926 roku w Australii, zaczynał swoją przygodę z automobilami od majstrowania w rodzinnym warsztacie, któremu oddał się po ukończeniu technicznej edukacji. W czasie drugiej wojny światowej Brabham pracował m.in. nad samolotami, a w 1948 roku wystartował w swoim pierwszym wyścigu w grupie miniaturowych bolidów. W roku 1955 wylądował w Anglii, kraju swoich dziadków, gdzie nawiązał współpracę z Cooper Car Company. Po występach w samochodach sportowych i bolidach niższych klas dołączył do stałej obsady Formuły 1. W latach 1959, 1960 i 1966 wywalczył tytuł mistrza świata, ten ostatni jako pierwszy i jedyny konstruktor Formuły 1 w samochodzie własnej produkcji (swoje pierwsze maszyny wystawił do F1 kilka lat wcześniej w ramach Motor Racing Developments, utworzonego z Ronem Tauranackiem). Jack zakończył karierę kierowcy w 1970 roku, a jego zespół, najpierw w rękach Tauranaca, a potem Ecclestone'a i innych, startował w Formule 1 nieprzerwanie do roku 1992 z wynikiem dwóch mistrzostw świata konstruktorów, czterech kierowców i 35 wygranych grand prix mistrzostw świata. W zakładach w Surrey zbudowano ponad 700 wyścigowych Brabhamów, głównie Formuły 1 oraz Formuły 2. W ślady Jacka poszli jego synowie: Gary święcił sukcesy w brytyjskich formułach i wygrał w 12-godzinnym Sebring, Geoff wygrał m.in. w Le Mans i kilka razy triumfował w IMSA GTP i Can-Am, a David zahaczył o Formułę 1, wygrywał w Le Mans w generalce i grupie GT oraz w różnych seriach dla samochodów GT i turystyków. W ich ślady poszli również wnukowie Jacka, który zmarł w 2014 roku. Wtedy też z inicjatywy m.in. Davida rozpoczęto prace nad powrotem marki Brabham w ramach przedsięwzięcia Brabham Automotive. Pierwszy samochód Brabhama w XXI stuleciu pokazano w 2018 roku.
Samochody marki Brabham