Audi A8 Coupe
Czterodrzwiowe A8 pełni od 1994 roku rolę okrętu flagowego Audi, który wyparł z oferty marki sprzedawaną przez blisko pięć lat wyłącznie z widlastymi ósemkami limuzynę V8. Niemiecki krążownik o długości ponad pięciu metrów w pierwszej generacji o wewnętrznym oznaczeniu D2 produkowany był przez ponad osiem lat, w trakcie których klienci mogli wybierać pomiędzy silnikami V6, V8 oraz po raz pierwszy w historii firmy W12. Właściciele usportowionego S8 mieli do dyspozycji 340 koni mechanicznych, a po modernizacjach auta jeszcze więcej.
A8 rywalizowało przede wszystkim z limuzynami BMW oraz Mercedes-Benza, serią 7 oraz klasą S. Konkurencja miała do zaoferowania jeszcze więcej. Ze stajni BMW można było wyprowadzić coupe serii 8, a od Mercedes-Benza wyjeżdżały luksusowe coupe klasy CL. Nie oznacza to jednak, że w Audi nie było planów na samochód podobnego formatu. Plany takie były, a auto miało bazować właśnie na limuzynie A8.
Prototyp dużego, dwudrzwiowego coupe pokazano światu na salonie samochodowym w Genewie w 1997 roku. Audi powierzyło budowę eleganckiego grand tourera monachijskiemu IVM Automotive (obecnie część koncernu Semcon), którego specjalnością było składanie i modyfikowanie nietypowych samochodów na indywidualne zamówienia oraz krótkich serii. Do takich działań należało między innymi sportowe C12 opracowane na bazie Corvette wspólnie z amerykańskim zakładem Callaway.
Aluminiowe nadwozie w coupe Audi, pokryte błękitnym lakierem Ming Blue Pearl, zostało nieznacznie skrócone i pozbawione słupka B, a w środku umieszczono nowe fotele dla czterech osób. Samochód wyposażono w widlastą ósemkę o pojemności 4,2 litrów, mocy około 300 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym około 400 niutonometrów, które przenoszone były stale na wszystkie cztery koła poprzez automat o pięciu biegach. Coupe o wadze ponad 1,7 tony miało rozpędzać się do setki w czasie około siedmiu sekund.
Wyniki sprzedaży samochodów BMW i Mercedes-Benza utwierdziły Audi w przekonaniu, że nisza dużych, luksusowych coupe nie jest odpowiednim miejscem do złożenia wielkich inwestycji. A8 Coupe nigdy nie weszło do produkcji i pozostało zbudowanym tylko w jednym egzemplarzu prototypem.