BMW Sauber F1 Team - Pożegnanie z Formułą 1
BMW kończy w tym roku przygodę z Formułą 1 - taką, dość zaskakującą, informację ogłoszono dziś rano na zwołanej naprędce konferencji prasowej. Decyzję podjęto wczoraj na posiedzeniu rady nadzorczej koncernu, a jej głównym powodem są cięcia budżetowe oraz, mniej oficjalnie, zatrważająco niskie wyniki zespołu w tym roku.
W latach 1982-1987, w erze turbo, BMW dostarczało silniki do bolidów Brabhama (w 1983 tytuł mistrza świata właśnie w takiej maszynie zdobył Nelson Piquet - powyżej), w sezonie 1986 zasilało również Benettona i Arrows, a w latach 2000-2005 zaopatrywało w silniki Williamsa, który wygrał w 10 Grand Prix. Wraz z sezonem 2006 narodził się nowy zespół - BMW Sauber F1 Team.
W roku 2006 nowy team był piąty, w sezonie 2007 (po dyskwalifikacji McLarena) drugi, a w 2008 trzeci. Podczas GP Kanady 8 czerwca 2008 roku BMW odnotowało swoje pierwsze i jak dotąd jedyne zwycięstwo. Za kierownicą najszybszego bolidu zasiadał Robert Kubica. W tym roku, po 11 wyścigach, BMW znajduje się dopiero na 8 z 10 miejsc w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Mario Theissen, szef oddziału sportowego, zapowiada, iż mimo wycofania się firmy z Formuły 1 zespół nie odpuści pozostałych do końca sezonu wyścigów chcąc zejść ze sceny z podniesionym czołem.
Mimo rezygnacji BMW przyszłość Roberta Kubicy w Formule 1 wydaje się niezagrożona - Polakiem interesuje się podobno kilka zespołów, a niektóre media prorokują, iż w przyszłym roku zobaczymy naszego rodaka za kierownicą... Ferrari! Niektórzy idą nawet dalej, uznając za wielce prawdopodobny występ Kubicy w Ferrari już 23 sierpnia w Grand Prix Europy (jeszcze głośniej jest o tym, iż w wyścigu mógłby pojawić się... Michael Schumacher!). Polak miałby zastąpić poważnie rannego Felipe Massę, którego kariera po wypadku w poprzednim wyścigu stoi pod wielkim znakiem zapytania.
Pieniądze oszczędzone na Formule 1 zostaną przeznaczone na opracowanie nowych rozwiązań w zakresie układów napędowych i przyjazności środowisku ("zielone", sportowe auto inspirowane konceptem M1 Hommage - powyżej - zostanie prawdopodobnie pokazane już we wrześniu na salonie we Frankfurcie), a BMW Motorsport ma w przyszłości odnaleźć się między innymi w amerykańskiej serii ALMS.
EDIT: Michael Schumacher, mimo początkowych wątpliwości, zdecydował się na tymczasowy powrót do Formuły 1! Niemiec zajmie w najbliższym wyścigu miejsce Massy, a w najbliższym czasie przejdzie intensywne treningi na modelu F60, z którym nie miał dotychczas w ogóle do czynienia (po raz ostatni "Schumi" objeżdżał bolid Ferrari w kwietniu 2008 roku). Nie wiadomo jeszcze czy 7-krotny mistrz świata, który wycofał się ze startów w 2006 roku, będzie jeździł za Massę do końca tego sezonu (lekarze potwierdzili, iż Brazylijczyk będzie mógł wrócić na tor, nie wiadomo jedynie kiedy, początkowo mówiono, iż w tym roku już nie wystartuje).
EDIT2: BMW oficjalnie potwierdziło, iż na salonie samochodowym we Frankfurcie (17-27 września) pokaże koncept zupełnie nowego, sportowego auta z apetytem na zieleń.
Źródło/zdjęcia: bmw-sauber-f1.com Formuła 1 sezon 2009 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum