Aktualności
27.08.2009

Innotech Escalero Haute couture

Zdenek Mrkvica, właściciel powstałego w 1992 roku, czeskiego Innotech International nie zamierza poprzestać na tuningu Corvette. Z pomocą amerykańskich silników firma zamierza produkować, oprócz bezpośredniego konkurenta Caparo T1, najmocniejszego roadstera świata, który ukrywa się pod nazwą Escalero.

Pojazd ma być napędzany doładowanym V8 umieszczonym centralnie i napędzającym tylne koła, stanowiąc tym samym bezpośredniego następcę 500-konnego modelu Mysterro sprzed blisko dekady. Producent nie przewiduje żadnego zadaszenia, ani nawet śladowych ilości szyb poza przednią.

Innotech Escalero

Escalero, którym Czesi celują miedzy innymi w Pagani Zondę, Koenigsegga CCX i Lamborghini Murcielago Roadstera, będzie napędzany podwójnie doładowanym, 7-litrowym V8 LS7 z Corvette. W podstawowej wersji jednostka ma rozwijać około 750 KM, w Escalero S około 860 KM, a w spalającym bioetanol E85 wariancie Escalero RS przeszło 1000 KM i 1300 Nm! Silnik zostanie połączony z ręczną przekładnią o 6 biegach produkcji Porsche, a kierowca dostanie na uspokojenie LSD (Limited slip differential - dyferencjał o ograniczonym poślizgu). W opcji pojawiłby się również 6/7-stopiony, bliżej nieokreślony automat.

Innotech Escalero

Mierzące 4,7-metra długości i ważące około 1,4 tony samochodowe haute couture miałoby rozpędzać się do setki w najsłabszej wersji w 3,2 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 340 km/h.

Innotech Escalero

Escalero ma zadebiutować w marcu przyszłego roku na salonie samochodowym w Genewie. Ręcznie składanie auto ma zostać zbudowane w ilości od 25 do 40 egzemplarzy, a głównymi rynkami zbytu auta mają być Zjednoczone Emiraty Arabskie, Bahrajn, Rosja, Ukraina, Chiny, Singapur, Hong Kong, Malezja, Argentyna, Brazylia, Republika Południowej Afryki oraz marginalnie zachodnia Europa i USA.

Skomentuj na forumUdostępnij