Aston Martin - Wizje roku 2025
Turyński Istituto Europeo di Design zaprezentował prace studentów ostatniego roku podyplomowego kursu Transportation Design Course w roku akademickim 2008-2009. Tematem przewodnim finału kursu było zaprojektowanie modelu marki Aston Martin, który mielibyśmy zobaczyć na torach lub ulicach w 2025 roku.
Co ciekawe studenci nie byli w żaden sposób ograniczeni jeśli chodzi o formę pojazdów, wskazano jedynie, iż technologia, z której będą korzystać ma być możliwa do opracowania w ciągu najbliższych pięciu lat. W projekcie wzięło udział 43 studentów podzielonych na 17 zespołów, które 6 maja odwiedziły zakład koncernu w Gaydon, zdobywając przydatne informacje do rozwoju swoich wizji. Pierwsza selekcja wyłoniła 13 projektów, druga 8, które zbudowano jako modele w skali 1:4 (pozostała piątka pozostała tylko na ekranie komputera). Nad całym projektem czuwał między innymi Julian Wiltshire, Design Manager w Aston Martinie.
LXC (powyżej) to wizja czwórki studentów: Bersi, Céleriér, Lazzarini i Liuzzi. Pojazd określony jako "luksusowy kokon" to połączenie najlepszych wartości marki z technologią przyszłości, która łączyłaby samochód z kierowcą tak silnie, jak nigdy wcześniej.
Libido (powyżej) to projekt, za którym stoi trójka Barbera, Guerri oraz Vecchiatini. Supersportowe coupe to wypadkowa połączenia Erosa, greckiego boga miłości i Psyche, greckiego ucieleśnienia duszy ludzkiej - "Amore e Psiche", fuzja szaleńczej pasji i obsesji kontroli.
Gotha (powyżej) to koncept trójki Burrelli, Cauchi i Liotine. Nie sposób oprzeć się wrażeniu, iż pojazd zaprojektowano z myślą o przyszłych, kinowych przygodach Batmana w Gotham City. Twórcy zarzekają się jednak, iż chodziło im o... neogotycki Londyn przyszłości.
Model PT220609 (powyżej) popełnili, czerpiąc natchnienie z historii marki, Beisans, Das oraz Tomorad. Sportowe auto zaprojektowano przede wszystkim z myślą o uzyskaniu jak najlepszego współczynnika oporu powietrza przy zapewnieniu odpowiedniej siły dociskowej i chłodzenia.
Vestige (powyżej) to dzieło zespołu Bernardi, Fincato oraz Magrini. Projektanci inspirowali się egipskim pochodzeniem logo koncernu, reprezentującym skrzydła skarabeusza, utożsamianym z Chepri, bóstwem symbolizującym zmartwychwstanie. Logo zaprojektował w 1932 kierowca S.C.H. Davis. Supersportowy Vestige miałby mieścić trzy osoby i być napędzany elektrycznie.
Projekt Sattva (powyżej) to praca trzyosobowego zespołu w składzie Gallego, Trefolello i Vettorato. Zaprojektowane przez nich coupe to wizja auta, które tworzyłoby z kierowcą jedność. Dosłownie. Dlatego też w środku nie ma zbyt wiele miejsca.
Elate (powyżej) to twór czwórki Domanin, Lafata, Nallur i Tarantino. Lekki, sportowy pojazd o napędzie hybrydowym miałby mieścić trzy osoby.
Symbiosis (powyżej) to dzieło zespołu w składzie Bertoldi, Hong Seob An, Luciani oraz Tinfena i chyba najbardziej szalona wizja w całym zestawie. Projekt wraca do czasów, w którym projektowano auta pod kątem terenu, w którym będą użytkowane, chcąc stworzyć symbiozę pomiędzy człowiekiem, maszyną i naturą.
Źródło/zdjęcia: carbodydesign.com Aston Martin Vestige na forumAston Martin Libido na forumAston Martin PT220609 na forumAston Martin Gotha na forumAston Martin Elate na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum