Audi E-Tron - Elektryczne quattro
Audi, które stawiając na silniki wysokoprężne unikało elektryczności jak ogień wody, zmienia niespodziewanie taktykę i przechodzi do eksperymentów z prądem. We Frankfurcie koncern prezentuje nie tyle elektryczne R8, co coś w zasadzie zupełnie nowego - koncepcyjne supercoupe o tajemniczym kryptonimie E-Tron.
Odważnie nakreślona wycieczka do przyszłości to elektryczne quattro: przy każdym z kół spoczywa silnik elektryczny, a sumaryczna moc czterech asynchronicznych jednostek napędowych sięga 313 KM. Moment obrotowy? 4500 niutonometrów (słownie: cztery i pół tysiąca)!
Energia eklektyczna płynie z baterii o pojemności 53 kWh (wartość użyteczna gwarantująca wysoką żywotność układu to 42,4 kWh). Masa całej paczki baterii (w tym przemiennika i osprzętu elektronicznego) sięga około 470 kilogramów, a masa coupe nie przekracza 1,6 tony. Na jednym ładowaniu można przejechać do 250 kilometrów.
E-Tron rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,8 sekundu i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 200 km/h. Skok z 60 do 120 km/h zajmuje jedynie 4,1 sekundy.
E-Tron to oczywiście czysta fantazja. Koncept zapowiada jednak głośno i wyraźnie, iż w Audi ruszyły prace nad samochodami elektrycznymi jak i hybrydami.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi E-Tron na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum