Porsche Boxster Spyder - Jak za dawnych czasów
Rodzina modeli Porsche i ich wariacji rośnie w zastraszającym tempie, a według niektórych źródeł do 2013 roku mamy zobaczyć aż siedem nowych aut, w tym dwa w zupełnie nowych klasach. Póki co jednak rosną najmniejsi - parze Cayman/Boxster urodził się właśnie Boxster Spyder.
Nowe auto to odchudzona, wzmocniona i nieco odmieniona stylistycznie wersja stojąca na najwyższym szczeblu najmniejszych Porsche. Auto pozbawiono montowanego w zwykłych Boxsterach składanego, miękkiego dachu, a na wyposażeniu fabrycznym nie znajdziemy też wersji twardej, którą można dokupić do zwykłego modelu. Garbaty Spyder dostał od producenta jedynie dość szpetny soft-top, który można schować jedynie w garażu.
W efekcie wszystkich zmian (w tym zawieszenia, hamulców i układu napędowego) Boxster Spyder waży tylko 1275 kilogramów - w ofercie Porsche nie ma nic lżejszego. Dodatkowo jego 6-cylindrowy boxer rozwija 320 KM, to o 10 KM, niż w ważącym 1455 kilogramów (skrzynia PDK_ Boxsterze S. Model wyposażony w przekładnię PDK i pakiet Sports Chrono rozpędza się do setki w zaledwie 4,8 sekundy, czyli 0,2 sekundy mniej, niż Boxster S z tą samą przekładnią i paczką Sport+ (bez niej przewaga nowego auta rośnie do 0,4 sekund). Prędkość maksymalna sięga 267 km/h. Innymi słowy - Boxster Spyder depcze po piętach 911 Carrerze.
Boxster Spyder będący w prostej linii jednym z prawnuków modelu 550 Spyder z 1953 roku wejdzie do sprzedaży za niespełna cztery miesiące. W Niemczech cena pojazdu wraz z podatkami i krajowymi opłatami przekroczy 63 tysiące euro (aktualnie 270 tysięcy PLN).
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Boxster Spyder na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum