Audi R8 E-Tron - Odyseja elektryczna 2012
Audi zamierza do 2020 roku zwiększyć o 30% wydajność swoich silników spalinowych, a 5% oferty przeznaczyć na samochody elektryczne. Pod koniec dekady firma zamierza też być największym producentem luksusowych hybryd i aut elektrycznych, z myślą o których powołano już samodzielny oddział i markę E-Tron. Pierwsze w kolejce do jej noszenia czeka R8.
Prototypowe, elektryczne R8, wynikające bezpośrednio z konceptu E-Tron pokazanego w ubiegłym roku, mogliśmy zobaczyć w czerwcu przy okazji 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Coupe napędzane jest czterema asynchronicznymi silnikami elektrycznymi przy każdym z kół. Maksymalna moc: 313 KM, moment obrotowy na kołach: 4500 Nm. W normalnych warunkach 70% momentu obrotowego będzie przekazywane na tył. R8 E-Tron rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,8 sekund.
Ważące 1600 kilogramów coupe czerpie energię z paczki litowo-jonowych baterii o pojemności 53 kWh, która waży 550 kg. Docelowo na jednym ładowaniu samochód ma przejeżdżać do 250 kilometrów. Ładowanie całkowicie wyczerpanych baterii ze zwykłego gniazdka ma zajmować o 6 do 8 godzin, a ze źródła o wysokim napięciu ma spaść do 2,5 godzin.
Produkcja R8 E-Tron będzie ściśle limitowana, a Audi zamierza wprowadzić model do sprzedaży pod koniec 2012 roku. Samochód będzie produkowany w zakładach oddziału Quattro GmbH mieszczących się w Neckarsulm.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi R8 E-Tron na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum