Porsche 911 GT3 RSR - Pozycjonowanie i optymalizacja
Najbardziej utytułowane, wyścigowe 911 w historii Porsche to model GT3 RSR. W tym roku auto wygrało w swojej klasie serię ALMS i LMS i triumfowało w klasie GT2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Wygrało również w generalce całodobowych maratonów w Dubaju i na Spa-Francorchamps. Sukcesów w sezonie 2011 też nie może zabraknąć, zadba o to nowe 911 GT3 RSR.
Nowa gwiazda Porsche pozostaje przy 4-litrowym, 6-cylindrowym boxerze, którego moc po niewielkich modyfikacjach (przede wszystkim nowy układ wydechowy) zwiększono z 450 do 455 KM wydzielanych przy 7,8 tysiącach obrotów na minutę. Silnik rozkręca się do 450 Nm i 9,4 tysięcy obrotów. Napęd przekazywany jest na tył poprzez 6-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów, karbonowe, 3-dyskowe sprzęgło i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w zakresie 45/65 procent.
Nowe 911 GT3 RSR to również przeprogramowany pod kątem lepszej akceleracji system kontroli trakcji, szersze opony z przodu na 18-calowych felgach BBS (12 zamiast 11 cali, z tyłu po staremu - 13 cali), tylne lampy przeszczepione z drogowego 911 oraz zmodernizowane ospoilerowanie.
W Niemczech nowe, wyścigowe Porsche (bez prawa do poruszania się po zwykłych ulicach) wyceniono na 410 tysięcy euro... i to przed opodatkowaniem. Aktualnie suma ta ospowiada 1,65 milionom PLN. Wszystkim, którzy nie chcą od razu rezygnować ze starej ewolucji RSR Porsche Motorsport oferuje pakiet modyfikacji do specyfikacji 2011.
Źródło/zdjęcia: caranddriver.com Porsche 911 GT3 RSR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum