
Porsche 918 Spyder - Bomba uzbrojona
Hybrydowy 918 Spyder, który zachwycał w ubiegłym roku w Genewie, otrzymał jakiś czas temu zielone światło na produkcję seryjną, a dziś Porsche rozpoczęło oficjalnie sprzedaż modelu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę dopiero za... 30 miesięcy. Czas oczekiwania ma umilić specjalna wersja 911.
Spadkobierca drogowych 959 i Carrery GT oraz wyścigowych 917 i RS Spyder zasilany będzie umieszczonym centralnie, benzynowym V8 o mocy przeszło 500 KM i dwoma silnikami elektrycznymi, produkującymi przy przednich kołach po co najmniej 109 KM każdy. Maszyna rozwija około 320 km/h, rozpędza się do 100 km/h w 3,2 sekundy i według norm NEDC spala średnio 3 l/100 km. Producent w dalszym ciągu nie chwali się apetytem samego V8. Na samych silnikach elektrycznych można przejechać do 25 km i rozpędzić się do 150 km/h.

Seryjny 918 Spyder w stosunku do zeszłorocznego konceptu będzie różnił się między innymi twardym, zdejmowanym ręcznie dachem, który będzie można schować w bagażniku z przodu. Producent nie przewiduje drastycznych zmian wyglądu auta. Według wstępnych kalkulacji ładowanie baterii ma trwać około 3 godzin, Porsche pracuje również nad systemem szybkiego ładowania, skracającego ten czas do dziesiątek minut.

Produkcja modelu 918 Spyder ma ruszyć 18 września 2013 roku (według amerykańskiego zapisu 9/18) w głównej fabryce koncernu w Stuttgart-Zuffenhausen. Pierwsze egzemplarze, według kolejności zamówień, mają trafić do klientów w listopadzie tego samego roku. Cena tej technologicznej bomby to 645 tysięcy euro netto (obecnie ponad 2,6 mln, a po doliczeniu podatku VAT skromne 3,2 mln PLN). To najdroższe Porsche oferowane zwykłym śmiertelnikom w historii marki, wycenione na dwa razy więcej, niż Carrera GT za jej młodości. Liczba egzemplarzy ograniczona jest do 918.

Przeszło dwa i pół roku oczekiwania na 918 ma umilić specjalne, limitowane również do 918 sztuk 911 Turbo S Edition 918 Spyder, które zawita u pierwszych właścicieli już w czerwcu tego roku. Auto dysponujące mocą 530 KM wyróżnia się przede wszystkim zielonymi akcentami w środku (drzwi, instrumenty, nici) i na zewnątrz (lusterka, zaciski hamulców, logotyp na drzwiach) oraz dodatkami z włókien węglowych i skórzaną tapicerką. Każdy egzemplarz będzie nosił na schowku po stronie kierowcy numer odpowiadający numerowi seryjnemu zamówionego 918 Spydera. Ceny specjalnego 911 zaczynają się od 173 tysięcy euro za coupe.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 918 Spyder na forumPorsche 918 Spyder - prezentacja konceptuPorsche 918 RSR - prezentacja konceptuPorsche 911 Turbo S Edition 918 Spyder na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum