Aktualności
24.03.2011

Squalo Azzurro Żarłacz błękitny

Mimo, iż produkcja Hondy NSX zakończyła się przeszło pięć lat temu model cieszy się w dalszym ciągu dużą popularnością, która objawia się czynnym udziałem w japońskich seriach wyścigowych, produkcją nowych pakietów modyfikacji, aktywną społecznością miłośników na całym globie i... przybywającymi co kilka miesięcy nowymi modelami. Jeden z tych ostatnich to tajemnicze Squalo Azzurro - "żarłacz błękitny".

Coupe, które zostało ukończone przez japońskie Ducks-Garden w tym roku, bazuje na NSX w specyfikacji z 1991 roku. Najważniejsze mechanizmy Hondy pozostały nietknięte. A to oznacza, iż centralnie spoczywa prawie 3-litrowe V6 o mocy 285 KM i momencie obrotowym 275 Nm. Na potrzeby Azzurro zmodyfikowano podwozie (zawieszenie i wydech poddano modyfikacjom w KSP Engineering) i zaprojektowano zupełnie nowe nadwozie. Przejście drogi od pierwszych szkiców do kompletnego pojazdu zajęło dziesięć lat.

Squalo Azzurro

Japońskie rękodzieło mierzy 4,2 metry długości, 1,92 metra szerokości i 1,13 metra długości (odpowiednio 20,5 cm mniej, 11 cm więcej i 4 cm mniej, niż NSX). Kompletny samochód waży 1350 kilogramów, czyli około 20 kg mniej, niż dawca. Twórcy nie chwalą się osiągami, ale po parametrach sądząc nie powinny one zbyt daleko odbiegać od Hondy, która w swoim czasie potrafiła rozpędzić się do przeszło 270 km/h i rozwinąć 100 km/h w ciągu niespełna 6 sekund.

Squalo Azzurro

Coupe Azzurro, debiutujące na początku tego roku jako koncept, zdobyło na wystawie Tokyo Auto Salon wyróżnienie Excellence Award. W tej chwili auto znajduje się już w cenniku zespołu Ducks-Garden, który konwersję NSX, nie wliczając samochodu bazowego, wycenił na 4,41 milionów jenów wraz z podatkiem. Według aktualnych kursów to prawie 145 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij