Aktualności
11.06.2011

Renault Megane RS Trophy Mocny akcent

Francuzi uznali, iż Megane RS, zbierające wszędzie za swą dzielność i zadziorność same plusy, nie powinno dawać konkurencji ani chwili na wytchnienie. Z tej okazji przygotowali jeszcze szybszy i mocniejszy wariant modelu, który nie traci ani jednej ze swoich zalet, opartych na podwoziu wersji Cup. Oto przeznaczone dla wymagających, ściśle limitowane Megane RS Trophy.

Bazowe Megane RS napędzane jest doładowanym, 2-litrowym, 16-zaworowym silnikiem, który produkuje pokaźne 250 KM i 340 Nm. W wersji Trophy wartości te podniesiono do 265 KM i 360 Nm (dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowana o 0,2 bara do 2,5 bara), wraz z którymi coupe otrzymało nowe ogumienie Bridgestone Potenza RE050A. Z zewnątrz nowy model poznamy m.in. po czarnym dachu, przeprojektowanym tylnym spoilerze oraz 19-calowych, czarnych felgach.

Renault Megane RS Trophy

Z przybytkiem mocy w Megane RS Trophy przyszła również niewielka poprawa osiągów. Auto rozpędza się do 100 km/h w okrągłe sześć sekund (0,1 sekundy krócej, niż poprzednio) i rozwija prędkość maksymalną 254 km/h. Pokonanie pierwszego kilometra ma trwać tylko 25,4 sekund, a średnie zużycie paliwa sięgać 8,2 litrów na sto kilometrów.

Renault Megane RS Trophy

Megane RS Trophy będzie można zobaczyć w akcji już 17 czerwca podczas Dnia Renault Sport na torze Nürburgring w Niemczech. Trzy dni później ruszą zapisy na model. Jego produkcja będzie limitowana do 500 sztuk, a cena we Francji będzie sięgała 35,5 tysiąca euro (obecnie 140 tysięcy PLN). Dotychczas podstawowe Megane RS sprzedało się od 2010 roku w blisko 10 tysiącach egzemplarzy w 40 krajach.

Skomentuj na forumUdostępnij