
Opel RAK e - Swoboda ruchu
Opel, który przed dekadami eksperymentował z samochodami o napędzie rakietowym i oznaczeniu RAK, powraca na ścieżkę alternatywnych źródeł zasilania, w temacie których chętnie zostałby pionierem. Tym razem obędzie się bez rewolucji - marka stawia na zasilanie prądem elektrycznym i jak największą swobodę ruchu w miejskim tłoku.
Najnowszy koncept Opla, który przybrał imię RAK e, skupił się na trzech założeniach: masa własna na poziomie jednej trzeciej współczesnych maluchów, prędkość maksymalna 120 km/h i koszt przejechania 100 kilometrów sięgający tylko 1 euro. Pojazd mieściłby dwie osoby w tandemie, a dzięki wersji z prędkością maksymalną ograniczoną do 45 km/h mógłby być dostępny dla 16-letnich kierowców.

Eksperymentalny pojazd Opla zbudowany jest na stalowej ramie, a jego nadwozie wykonano z tworzyw sztucznych. Aby auto było jak najtańsze zrezygnowano z użycia drogich materiałów kompozytowych. Samochód mierzy około 3 metrów długości i 119 centymetrów wysokości i waży zaledwie trzysta osiemdziesiąt kilogramów.

Do napędu konceptu RAK e służy elektryczny silnik o stałej mocy 14 koni mechanicznych i maksymalnej 50 koni mechanicznych. To w parze z bateriami o pojemności 5 kWh pozwala na rozpędzenie się do 120 km/h w niespełna trzynaście sekund i pokonanie na jednym ładowaniu do 62 kilometrów. Koszty przejechania takiego dystansu miałyby odpowiadać poruszania się samochodem z apetytem sięgającym zaledwie 0,6 litrów paliwa na sto kilometrów.
Źródło/zdjęcia: Opel Opel RAK e na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum