Ginetta G60 - Teoria ewolucji
Angielska Ginetta, która trzy lata temu świętowała 50-lecie działalności, poszerza swoją ofertę pojazdów drogowych. Marka, skupiająca się od samego początku na samochodach wyścigowych, oferuje obecnie pięć modeli, w tym jeden cywilny - coupe G40 R. Już wkrótce dołączy do niego wyglądające bardzo znajomo coupe G60.
Nowa Ginetta to w rzeczywistości gruntownie zmodernizowane coupe, które jako GTS było oferowane od blisko czterech lat przez powstałe w 2004 roku Farbio Sports Cars, które przejęto w marcu ubiegłego roku. Sam projekt ma już prawie dziesięć lat - pojazd pojawił się po raz pierwszy w 2002 roku pod marką Farbound. Ważący około 1050 kilogramów GTS wyposażony był w 3-litrowe V6, którego moc w doładowanej formie sięgała 390 KM.
Jedynie kosmetycznie zmodyfikowany GTS pod marką Ginetta pojawił się już w ubiegłym roku jako F400. Skończyło się jedynie na prototypie, a planowaną produkcję seryjną wstrzymano, aby zmodernizować auto. Model G60 otrzymał w ten sposób między innymi nowe, rurowe, stalowe podwozie, przestrojone zawieszenie, zmienioną pozycję za kierownicą oraz nowe wyposażenie (nawigacja, klimatyzacja, 7-calowy ekran dotykowy). Na pokładzie brak wspomagania hamulca, wspomagania kierownicy, kontroli trakcji czy ABS'u.
Do napędu G60 służy umieszczone centralnie, wolnossące V6 o mocy 314 KM i momencie obrotowym 390 Nm, który ląduje na tylnych kołach. O wersji doładowanej na razie producent nie wspomina. Ważące 1080 kilogramów auto rozpędza się do setki w niespełna 5 sekund i rozwija prędkość 265 km/h. Ceny mają zaczynać się od 68 tysięcy funtów, produkcja być limitowana do 50 sztuk rocznie. Pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w lutym przyszłego roku.
Źródło/zdjęcia: evo.co.uk, Ginetta Ginetta G60 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum