Mazda RX-8 Spirit R - Ostatnie słowo
Pod koniec sierpnia informowaliśmy o zakończeniu po blisko 7 latach produkcji modelu RX-8 i niepewnej przyszłości silnika Wankla. Jak się okazuje nie było to ostatnie słowo Mazdy w tych tematach, a RX-8 jak i jej unikatowe serce będą jeszcze z nami przez blisko rok. A wszystko dzięki specjalnej, pożegnalnej edycji Spirit R.
Spirit R, dziedziczący nazwę po ostatniej edycji RX-7, będzie bazował na RX-8 Type RS z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów oraz na RX-8 Type E z 6-stopniowym, kontrolowanym elektronicznie automatem. Od zwykłych modeli pojazd wyróżni między innymi specjalne obszycie foteli, wykończenie tunelu skrzyni biegów, kolor felg, obramowania lamp oraz pełen zestaw poduszek powietrznych, które normalnie dostępne były za dopłatą.
Wersja z ręczną skrzynią biegów otrzyma również specjalne fotele od Recaro oraz 19-calowe, brążowe felgi z ogumienem w rozmiarze 225/40R19 89W. Właściciele automatów otrzymają czarną tapicerkę z czerwonym szyciem, sportowe zawieszenie i większe tarcze hamulcowe oraz 18-calowe, szare felgi z ogumieniem w rozmiarze 225/45R18 91W. Pod maską znajdziemy oczywiście chłodzony wodą silnik Wankla o pojemności 2x0,654 litrów, mocy 235 KM (z automatyczną skrzynią biegów 215 KM) i momencie obrotowym około 216 Nm.
RX-8 Spirit R pojawi się jedynie w Japonii. Sprzedaż samochodu rozpocznie się 24 listopada, a jego produkcja zakończy w czerwcu przyszłego roku. Japończycy zamierzają zbudować tylko 1000 sztuk modelu. Ceny wraz z podatkiem będą startować od 3,12 milionów jenów za automat i 3,25 milionów za manual (obecnie około 135 tysięcy złotych). Takashi Yamanouchi, szef Mazdy, zapowiada jednocześnie, iż prace nad kolejnymi generacjami silnika Wankla będą kontynuowane.
Źródło/zdjęcia: Mazda Mazda RX-8 Spirit R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum