Mamba - Poligon kreatywności
Kilka lat temu Rosjanie próbowali wskrzesić historyczną markę Russo-Baltique pod postacią luksusowego coupe o nieprzeciętnych osiągach. Skończyło się tylko na prototypie, a dziś podobne zapędy reprezentuje właściwie tylko marka Marussia, która wciąż budzi wątpliwości. W świecie wirtualnym dzieje się za to znacznie więcej.
Jednym z przykładów takowej aktywności jest koncept o nazwie Mamba. Praca powstała w ramach konkursu organizowanego przez moskiewskie Consistent Software Distribution, które od roku 1989 trudni się ogólnie rozumianym wykorzystaniem grafiki komputerowej we wszystkich możliwych dziedzinach. Konkurs pod szyldem "Poligon kreatywności" podzielony był na sześć tematycznych kategorii plus nominacje dla projektów samochodów.
Mamba, okrągłe, dwudrzwiowe gran turismo o niecodziennej sylwetce wyszło spod ręki Władymira Panczenko. Autor kierował się przy projektowaniu tylko jedną zasadą - samochód, który rodził się przed jego oczami miał być tym, którym sam chciałby się poruszać. W kwestie techniczne stylista niestety się nie zagłębiał, ale wyloty powietrza przy przednich nadkolach i aż sześć końcówek wydechu sugerują, iż pod maską nie znaleźlibyśmy byle czego.
W swojej pracy Panczenko korzystał przede wszystkim z oprogramowania Alias Surface, Rhinoceros oraz CATIA. Rosjanin ma na swoim koncie wiele innych, wizualnych wizji, ale to właśnie Mambę wskazuje jako najbardziej udaną i kompletną ze wszystkich.
Źródło/zdjęcia: kodg-3d.com, 3dpolygon.ru Mamba na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum