
Alpina D3 Bi-Turbo - Inne oblicze tuningu
Niemiecka Alpina specjalizująca się od ponad 45 lat w pojazdach BMW udowadnia, że tuning to nie tylko szaleńczy pościg za mocą i osiągami. Biorąc na warsztat coupe BMW serii 1 z Dieslem pod maską obniża także zużycie paliwa i emisję spalin.
Bazą dla D3 Bi-Turbo jest BMW 123d z podwójnie doładowanym silnikiem wysokoprężnym, którego moc zwiększono z 204 do 214 koni mechanicznych (moment skoczył z 400 do 448 Nm). W efekcie stosunek mocy do masy sięgnął 146 KM na tonę - tyle samo co w coupe BMW 330d.

Auto rozpędza się do setki w 6,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h zużywając średnio zaledwie 4,5 litry oleju napędowego na 100 kilometrów w przypadku manualnej skrzyni biegów (zwykłe 123d zużywa według producenta aż 5,2 litry).

W Wielkiej Brytanii, gdzie w tym roku trafii 100 sztuk modelu D3 Bi-Turbo auto będzie kosztowało 33 tysiące funtów w wersji z ręczną skrzynią biegów i 34,5 tysiąca z automatem (odpowiednio 137 i 140 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Alpina Alpina D3 Bi-Turbo na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum