Aktualności
09.01.2012

Bentley Continental GTC V8 Zadomowiony na dłużej

Na wystawie w Detroit debiutuje zupełnie nowa propozycja Bentley'a, która tym raz nie sprowadza się do premierowego modelu, ale silnika - V8 dla Continentala GT. Coupe poznaliśmy jeszcze w ubiegłym roku, teraz możemy podziwiać również otwarte GTC. Wraz z premierą producent zdradził wszystkie dane techniczne maszyny.

Nowe serducho brytyjskiego gran turismo mierzy sobie 4 litry pojemności i produkuje 507 KM. Maksymalny moment obrotowy sięga 660 Nm. To tylko 68 KM i 40 Nm mniej, niż flagowe, 6-litrowe W12 w swojej bazowej wersji (najmocniejsza wydziela aż 640 KM). Silnik, napędzający wszystkie cztery koła poprzez mechanizm Torsena, połączono z automatyczną skrzynią biegów aż o ośmiu przełożeniach.

Bentley Continental GTC V8

Wśród smaczków technologicznych podwójnie doładowanego V8 znajdziemy między innymi system odłączania cylindrów, którego przydatność sprawdzono już w modelu Mulsanne. Ważący blisko 2,5 tony Continental GTC ma spalać średnio 10,9 litrów paliwa na 100 kilometrów i na jednym tankowaniu pokonywać do 826 kilometrów (GT spala 0,4 litra mniej i jest w stanie zajechać 31 km dalej).

Bentley Continental GTC V8

Żwawość GTC definiuje pięć sekund potrzebne na rozpędzenie się do 100 km/h i prędkość maksymalna 301 km/h. W coupe będziemy o 0,2 sekundy szybsi i rozpędzimy się do 303 km/h. Model można już zamawiać. Cena GTC V8 na Europę, nie wliczając podatków, to 149,6 tysięcy euro, GT V8 wyceniono na 136 tysięcy euro. Obecnie to odpowiednio 670 i 610 tysięcy złotych plus VAT.

Skomentuj na forumUdostępnij