
Hyundai i20 WRC - Pragnienie satysfakcji
Hyundai po prawie dekadzie przerwy wraca do rajdów samochodowych w światowym formacie... i wycofuje się na czas jakiś, o ile nie w ogóle, z rallycrossu i driftu w Ameryce Północnej. Koreańczycy do walki o mistrzostwo w serii World Rally Championship wystawią zupełnie nową maszynkę na bazie modelu i20.
Hyundai i20 w specyfikacji WRC zadebiutował na salonie samochodowym w Paryżu, który będzie otwarty jeszcze do czternastego października. Starty w tej klasie oznaczają obecnie zasiadanie w autach z doładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litrów, napędem na wszystkie cztery koła, sekwencyjną skrzynią biegów, drastycznymi zmianami w aerodynamice nadwozia i pracy podwozia.

Hyundai z rajdowymi mistrzostwami świata związał się w roku 1998, wystawiając przez pierwszy i kolejny sezon auto w klasie F2, którą zastąpiły w kolejnych latach grupy Super 1600 oraz Super 2000. W roku 2000 pojawił się 3-drzwiowy Accent WRC, który brał udział w rajdach prawie do końca 2003 roku. Koreański pojazd, którym startował między innymi Tomasz Kuchar i Juha Kankkunen, nie pozwolił nikomu na osiągnięcie większych sukcesów w WRC.
Źródło/zdjęcia: Hyundai Hyundai i20 WRC na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum