Nissan Juke-R - Słowo maszyną się stało
Po roku od ujawnienia pierwszego konceptu i ponad pięciu miesiącach od ogłoszenia, że auto będzie produkowane możemy podziwiać pierwszą, seryjną sztukę szalonego Nissana Juke-R. Choć brzmi to nieprawdopodobnie, ten najszybszy crossover świata bazuje na najnowszym wcieleniu coupe GT-R.
Pierwszy, koncepcyjny Juke-R, który powstał właściwie tylko dla zabawy, pochłonął 22 tygodnie pracy. Zbudowano dwie sztuki, jedną z kierownicą po prawej stronie, drugą z kierownicą po lewej. Układ napędowy przeniesiono z modelu GT-R: napęd na wszystkie koła, podwójnie doładowane V6 o pojemności 3,8 litrów i moc prawie 490 KM. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmowało tylko 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna przekraczała 255 km/h.
Seryjny Juke-R, który budowany jest tylko na specjalne zamówienia, to maszyna jeszcze bardziej dopracowana i nowoczesna. Dzięki poświęceniu oddziału Nissan Technical Centre Europe auto przeprojektowano na zewnątrz i wyposażono w V6 z najnowszej wersji modelu GT-R. A to oznacza moc aż 550 KM! Rozpędzenie się do 100 km/h pochłania teraz niewiarygodne trzy sekundy, a prędkość maksymalna sięga 275 km/h.
Juke-R numer #001 powędrował już do swojego właściciela, a Nissan buduje już kolejny egzemplarz. Cena każdego z samochodów uzależniona jest od finalnej specyfikacji, ale punkt wyjścia dla wszystkich chętnych stanowi zaporowe pół miliona euro, czyli przeszło dwa miliony złotych.
Źródło/zdjęcia: Nissan Nissan Juke-R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum