
KTM X-Bow RR - Pewny swojej wartości
Od roku 2009 najlepszy występ modelu X-Bow ze stajni KTM na pętli Nürburgring Nordschleife zamykał się w ośmiu minutach i dziesięciu sekundach, na które dzisiaj na nikim nie robią już wrażenia. Firma uznała, że taki stan rzeczy nie może trwać dłużej i przystąpiła w ostatnich dniach do jego poprawy.
Poprzedni wynik został uzyskany dzięki modelowi X-Bow o mocy 240 KM w specyfikacji Clus Sport. Bohaterem ostatnich wydarzeń był X-Bow RR, który normalnie używany jest w wyścigowej serii KTM X-Bow Battle. Auto po założeniu drogowego ogumienia Michelin Pilot Sport Cup, w którym pojawił się na Nordschleife spełnia wszystkie warunki dopuszczające go do zwykłego ruchu.

RR korzysta z 2-litrowego silnika TFSI od Audi, który generuje około 360 koni mechanicznych. Z zaplecza Audi do KTM'a trafił również kierowca. Był nim Christophe Haase, mistrz europejskiej serii GT4 z sezonu 2008 i tegoroczny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu na Nordschleife. Hasse na pokazanie się z najlepszej strony miał jedynie dwa okrążenia. To wystarczyło.

Austriacka firma poprawiła swój wynik na Nordschleife do 7 minut i 25,72 sekund, wpisując się tuż za Ferrari Enzo i Lamborghini Aventadorem LP700-4. A mogło być jeszcze lepiej. Jak przyznaje Hasse "Musieliśmy walczyć z wiatrem i brakiem przyczepności, ale trzeba zostawić jakiś margines na przyszły rok, nieprawdaż? Samochód spisał się znakomicie". Trzymamy za słowo!
Źródło/zdjęcia: ktm-x-bow.com KTM X-Bow RR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum