Jaguar XFR-S - Zwiększona amplituda
Rodzina Jaguarów spod znaku R-S powiększa się do trzech członków. Do coupe i kabrioletu XKR-S dołącza właśnie limuzyna XFR-S. Maszyna została opracowana w oddziale Engineered To Order, który odpowiada także za specjalne edycje Land Roverów i który przygotował wcześniej modele XKR-S i XJ Ultimate.
Najszybszej i najmocniejszej limuzyny w historii Jaguara nie pomylimy z niczym innym. Maszyna stanęła na 20-calowych felgach Varuna, z przodu została podziurawiona wielkimi wlotami powietrza, na klapie jej bagażnika osadzono wielkie skrzydło, a nadwozie i wnętrze ozdobiły funkcjonalne elementy z włókien węglowych. Zmiany aerodynamiczne pozwoliły na zmniejszenie sił unoszących aż o 68 procent.
Silnik modelu XFR-S to dobrze znane, 5-litrowe V8 z kompresorem, w którym przeprogramowano ECU i poprawiono pracę układu dolotowego i wydechowego. Motor rozwija aż 550 KM i 680 Nm, czyli o 40 KM i 55 Nm więcej, niż w przypadku limuzyny XFR. Rozwinięcie prędkości 100 kilometrów na godzinę zajmuje tylko 4,6 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 300 km/h. Dzięki systemowi Stop/Start średnie zapotrzebowanie na benzynę wynosi 11,6 l/100km.
Napęd przekazywany jest poprzez 8-stopniową skrzynię biegów z funkcją Quickshift, którą opracowano dla zupełnie nowego F-Type'a oraz aktywny, elektroniczny mechanizm różnicowy Dynamic Stability Control. Przeprojektowane zawieszenie jest sztywniejsze o 30%, niż w zwykłym XF. Do codziennych szaleństw Jaguar poleca specjalnie opracowane ogumienie Pirelli. Na rodzinnym rynku auto pojawi się w maju przyszłego roku i będzie kosztowało 80 tysięcy funtów (obecnie prawie 405 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Jaguar Jaguar XFR-S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum