Aktualności
03.01.2013

Capristo 458 Spider Okno na świat

W całej swej wspaniałości 458 Spider ma jedną skazę, którą z pełną premedytacją wykorzystali Brytyjczycy przy okazji budowy McLarena MP4-12C Spider. Chodzi o pokrywę silnika, która szczelnie oddziela serce auta od świata zewnętrznego i wzroku przechodniów. Niemieckie Capristo postanowiło coś z tym zrobić.

W przypadku starszych F430 Spider i 360 Spider umieszczony centralnie silnik mogliśmy podziwiać przez niewielką szybkę, z której w modelu 458 Spider zrezygnowano. Capristo przywraca stan rzeczy do takiego, jakim powinien być od samego początku. Tuner przygotował dla odkrytego Ferrari nową pokrywę silnika z włókien węglowych z szybą oraz dodatkowymi otworami, poprawiający odprowadzanie ciepła i wymianę powietrza. Jej cena to 9,8 tysięcy euro.

Capristo 458 Spider

Capristo, znane przede wszystkim z układów wydechowych, oferuje dla 458 znacznie więcej: karbonowe dodatki nadwozia i wnętrza, nowe felgi w rozmiarze 20 cali z tytanowymi śrubami, dystanse zwiększające rozstaw kół o 28 mm z przodu i 34 mm z tyłu, amputację katalizatorów i ręczne sterowanie zaworami wydechu, które można otworzyć na stałe (w Niemczech autem po obu operacjach nie można poruszać się po publicznych drogach), flansze do tłumików, a także kompletnie nowy wydech i przeprogramowanie ECU.

Capristo 458 Spider

Wszystkie starania tunera, oprócz zmiany masy samochodu (w najlepszym wypadku nawet o 100 kilogramów!), jego zachowania na drodze i wyglądu, sprowadzają się do zwiększenia mocy 4,5-litrowego V8 z 570 koni mechanicznych do okolic co najmniej 592 KM. Moment obrotowy wzrasta aż o 90 niutonometrów: z 540 do 630 Nm.

Skomentuj na forumUdostępnij