
Norma M20C-HY - Małe Le Mans
Hybrydowe ścigacze, które jeszcze kilka lat temu były tylko ciekawostką, wygryzają sobie na torach całego świata coraz więcej miejsca. W ubiegłym roku hybryda po raz pierwszy wygrała w 24h Le Mans, a w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Swój własny model buduje między innymi francuskie Norma Auto Concept.
Nowa, francuska maszyna zostanie oparta na najnowszej ewolucji modelu M20 i zbudowana według regulaminu grupy CN. M20 korzystało dotychczas z rzędowych silników o pojemności dwóch lub trzech litrów, a także z V8. W nowym M20C-HY, należącym do małych prototypów określanych nieoficjalnie mianem LMP3, znajdzie się w pierwszej kolejności silnik wysokoprężny, napędzający tylne koła oraz układ hybrydowy, wprawiający w ruch przednią oś.

W odróżnieniu od zwykłych M20 auto będzie dysponowało nowym, zamkniętym nadwoziem i niemal w całości będzie wykonane z włókien węglowych. Maszyna będzie mierzyć 4,47 metrów długości, 190 centymetrów szerokości i 102 centymetry wysokości. Masa w zależności od wersji silnikowej (od R4, poprzez V6, do V8) będzie wynosić od 620 do 675 kilogramów. Według najbardziej optymistycznych założeń Norma M20C-HY ma być ukończona w tym roku.
Źródło/zdjęcia: norma-auto-concept.com Norma M20C-HY na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum